Keresés...
Fel
Facebook

Miért vallanak kudarcot a kisvállalkozók a Facebook hirdetésekben? Az 5 leggyakoribb ok és a megoldások

Facebook hirdetések

Számos vállalkozó van, aki egyszemélyben viszi a saját bizniszét, így kénytelen a marketinget is saját kútfőből megoldani. Ami kellő rálátással, egy kis gyakorlással, teszteléssel egész jól kivitelezhető, azonban mégis látni elkeseredett arcokat, amiért elköltöttek egy zsák pénzt Facebook hirdetésekre, az eredmények viszont elmaradtak.

Ebben a cikkben azt fogjuk megnézni, hol vérezhetnek el a kisvállalkozások a Facebook hirdetések kapcsán, hogyan fogsz ezekből az infókból profitálni és a legfontosabb: mit kell tenned, hogy Te már ne kövesd el ezeket a hibákat!

Csapjunk is bele!

Se stratégia, se terv, se mérési rendszer

Facebook hirdetés - stratégia

A legnagyobb probléma éppen a koncepció, az előre tervezés hiánya. Pontosan mit akarunk elérni és erre mennyi időt adunk magunknak? Sok vállalkozó sajnos abba a hibába esik, hogy csak azért hirdet, mert azt látja, hogy a konkurencia is ezt teszi. Konkrét elérendő célt viszont nem tud megnevezni.

Nem azért kell a Facebook hirdetéseket használni, hogy megpróbáljuk leutánozni a konkurenciát. Ez csak egy eszköz ahhoz, hogy az általad megtervezett mérföldköveket elérd és újabb, nagyobb célokat tűzz ki a vállalkozásodnak!

Ha csak lemásolod a konkurenciát, az még mindig csak egy másolat lesz, attól az még nem lesz egyedi! Fokozatosan, lépésre lépésre kell megtervezned, hogy pontosan hova szeretnél eljutni a vállalkozásoddal, hogyan fogod ezt a tervet kisebb részfeladatokra leosztani és mennyi időt adsz erre magadnak!

Az intervallumnak itt jelentős szerepe van! Mert ha 3 hónapot adsz magadnak egy feladatra, akkor annyi idő alatt fogod teljesíteni, ha 1 évet, akkor pedig 1 év alatt fogod elvégezni ugyanezt a feladatot.

Ahhoz, hogy folyamatosan növekedni tudj, elengedhetetlen, hogy 3-6-9-12-24 hónapra legyenek terveid! Átgondolt tervezés nélkül nem lesznek kipipálható feladatok, elért mérföldkövek!

A tartalommarketing megértésének hiánya

Facebook hirdetések - tartalom marketing

Forrás: Neil Patel blog

Először is tisztázzuk, mi is áll a tartalommarketing fogalma mögött. Az egyik hiteles definíció szerint: „ez egy stratégiai marketing megközelítés, amely az értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására és megosztására helyezi a hangsúlyt annak érdekében, hogy bevonzza és meg is tartsa a világosan definiált célközönséget és végtére is vásárlásra ösztönözze őket.”

Ez így önmagában elég velős megfogalmazás, de a lényeg benne van.

Magyarul ez egy olyan hosszútávú stratégia, amely arra fókuszál, hogy erős kapcsolatot alakítson ki a célközönséggel azáltal, hogy folyamatosan minőségi tartalmakat kreál számukra, ezzel növelve a tartalom készítőbe vetett bizalmat. Így épülhet ki egy erős, lojális bázis és így alapozhatod meg a saját márkád!

A tartalommarketing nem egy újkeletű megközelítése a potenciális vásárlók érdeklődésének felkeltésében, azonban szerencsére egyre több vállalkozó jön rá, hogy már nem fognak tudni hatékonyan eladni olyan reklámokkal, amelyeket csak az emberek orra elé nyomnak. Felejtsük el tehát a push reklámokat!

Nem beszélve arról, hogy a közösségi oldalakon megosztott minőségi tartalmak nagyobb aktivitást is generálnak: többen lájkolják, kommentelik és mentik el az ilyen jellegű posztokat! Hosszútávon tehát egy ilyen bázisnak lehet eladni, azaz így tudod később monetizálni a social media platformokon megosztott tartalmaidat, így fog beérni az a munka, idő, amit ezzel töltesz!

Nem szentelnek elég időt a Facebook hirdetések megértésére (gyorsan várják az eredményt)

Ez a beszédes infografika sok mindent elárul arról, mennyi minden történik a Facebookon percenként. Azt próbálja hangsúlyozni, hogy ha jelen akarunk lenni a célközönségünk előtt, bizony gyakran kell posztolnunk, különben elveszünk a zajban!

A Facebook világszerte a leginkább használt közösségi oldal, így talán nem is kérdés, hogy ezen a felületen szinte minden vállalkozónak jelen kell lenni (célcsoporttól függően persze). Ha pedig érdeklődőket, urambocsá! visszatérő vásárlókat is szeretnénk az oldalunkat látogatókból, létfontosságú, hogy jól tudjuk használni a Facebook hirdetéseket.

Fontos megérteni, hogy egyszerre egy kampánnyal, egyszerre csak egy célt fogunk tudni teljesíteni, így ajánlott hirdetéssorozat és hirdetés szintjén arra az adott célra fókuszálni. Az előző Facebook hirdetéssel kapcsolatos cikkemben már olvashattál róla, milyen kampánycélokat tudsz használni a vállalkozásod egyes szakaszaiban, attól függően hol tartasz.

Kezdd el először csak teszt jelleggel, kis költséggel kikísérletezni, hogy a Te vállalkozásod esetében mi válik be. Koncentrálj egy adott célra (pl. weboldal látogatók számának növelése, lead generálás, stb.), válaszd ki hozzá a megfelelő célközönséget, döntsd el, hogy mennyi pénzt szánsz rá és meddig menjen a hirdetés, milyen gyakran jelenjen meg egy ember előtt a hirdetésed és hadd szóljon!

Majd pedig legalább ennyire fontos, hogy a kampány végén a megfelelő (!) mutatószámok alapján elemezd a hirdetéseidet és tanulj is a levont következtetésekből!

Rosszul céloznak (nem a megfelelő közönséget)

Facebook hirdetések - célzás

Ez talán a leggyakoribb hiba, ami megeshet a Facebook hirdetésekben kevésbé gyakorlott vállalkozókkal. Gyakran hallani azokról a panaszokról, hogy kattintások, megtekintések vannak, konverziók viszont már kevésbé.

A két legtipikusabb dolog ennek kapcsán, hogy vagy túl nagy közönségre lőnek, túl általános, egyszerűbb kritériumokat adnak meg és nem szűkítenek releváns emberekre. Vagy épp ellenkezőleg: túlságosan leszűkítik ezt a kört, és nagyon kevés embernek fogja csak megmutatni az algoritmus a hirdetést. Valahol a kettő között kell megtalálni a megoldást.

Bizonyos viselkedési mintákra és érdeklődési körökre is célszerű kattintani, mikor a célközönséget próbáljuk belőni. Ilyenkor olyan emberek előtt tud megjelenni a hirdetésed, akik a leginkább hasonlítanak arra a személyre, akiknek a szolgáltatásodat kínálod.

Viszont túl sokat se jelölj be, mert nagyon leszűkítheted azt a kört, akik előtt megjelenhet a hirdetés, így az algoritmus nem fog tudni miből válogatni. Ha viszont túl széles közönségre lősz, akkor félő, hogy feleslegesen égetsz el egy zsák pénzt anélkül, hogy érdemleges eredményt elérnél (valamilyen konverziót).

És akkor még nem is ejtettünk szót az egyéni célközönségekről (pl. weboldal látogatókból, vásárlókból, kosárelhagyókról, ügyféllistáról), illetve a hasonmás célközönségekről. Mindkét típust nagyon ajánlott használnod és tesztelned, hogy adott termékednél/szolgáltatásodnál, adott időszakban melyik eredményezi a legtöbb és legolcsóbb konverziót.

Ezen kívül fontos lenne, hogy egy hirdetéssorozaton belül tesztelj le különböző hirdetéseket, amelyekben a szöveg, a kreatív, vagy épp a CTA tér el. Ezt főleg az elején célszerű kitapasztalni, mivel ilyenkor csak sejtésed van arról, hogy mivel keltheted fel a célcsoportod figyelmét, de igazán majd úgyis az elemzésekből fog ez kiderülni. Ami működik, azt kell a jövőben használni. Ehhez viszont A/B tesztelés szükséges!

Aztán könnyen előfordulhat az is, hogy rosszkor, rossz közönséget céloznak meg. Ezt úgy értem, hogy fontos lenne megérteni, hogy a célcsoportod tagjai vajon a vásárlási útvonaluk melyik szakaszában járnak (meg sem fogalmazódott bennük, hogy pontosan mi a problémájuk, mire vágynak, vagy már célirányosan keresnek megoldásokat, esetleg már a döntési fázisban vannak?).

Nem mindegy ugyanis, hogy az adott szakaszban milyen üzenetet látnak Tőled. Emiatt lényeges, hogy a saját értékesítési funneled úgy építsd fel, hogy tudd, hogy pontosan melyik fázisban, milyen „csalikkal” próbálod megszerezni az érdeklődő figyelmét.

Itt lesz majd fontos, hogy az elkötelezettebb fázisokban olyan embereket célozz meg a hirdetéseiddel, akik valamilyen kapcsolatba már kerültek veled (jártak a weboldalon, megnéztek néhány terméket, szolgáltatást, feliratkoztak a hírleveledre, vagy már vásároltak is Nálad).

Hideg közönség elé ne akarj sales kampányokat tolni! Számukra adj hasznos infókat, edukáló posztokat, értékes tartalmakat! Először építs bizalmat, ismertesd meg magad és a márkád, majd ezután küldj remarketing hirdetéseket azokra az emberekre, akik valamilyen formában már kapcsolódtak hozzád!

Nem kezelik a Facebookot “üzleti partnerként”

Facebook hirdetések - üzlet

Bár sokaknak úgy tűnhet, hogy a Facebook csak egy óriási platform arra, hogy ingyen tarthasd a kapcsolatot az emberekkel, beleláthass az életükbe stb. Azonban, ha vállalkozóként ennél picivel több előnyt szeretnél ebből kovácsolni, érdemes úgy tekinteni rá, mintha kvázi az üzleti partnered lenne. Csak akkor lesznek megtérülő hirdetéseid, ha be is fektetsz.

Az első Facebook hirdetésekkel kapcsolatos cikkemben, ahol arról írtam, pontosan mire van szükséged, mielőtt elindítod az első Facebook kampányod, már olvashattál a Facebook Pixelről. Ez a 0. lépés, ezt mindenképp össze kell kötnöd a weboldaladdal / webshopoddal. Ha ezt nem teszed meg (vagy rosszul), rengeteg hasznos információtól és potenciális bevételtől esel el!

A Facebook is szeretni fog, ha így teszel, mert így rengeteg adatot szolgáltatsz a platformot használó közönségről. Ha egy kicsit átvitt értelemben tekintünk erre a felületre, gondolj bele: ha Te nem szolgáltatsz adatot, vagy pénzt (költesz elég időt/pénzt hirdetésekre), ugyan miért segítsen Neked abban, hogy megtérüljenek az ezzel kapcsolatos fáradozásaid?

Összegzés

Ezzel a bejegyzéssel az volt a célom, hogy egy kicsit segítsek más megvilágításba helyezni azt, ahogyan gondolkodunk a Facebook hirdetésekről. Sokan kudarcot vallanak benne, azonban, ha odafigyelsz a fent megfogalmazott részletekre, Te sokkal jobb eredményekre számíthatsz!

Gondold végig tehát az ideális vásárlód útját (Instagram oldalamon egy összefoglaló posztot is készítettem erről), milyen értékesítési funnel, stratégia alapján fogsz az érdeklődőkből vásárlót csinálni és hogy fogod mérni az eredményeket.

Ha szeretnéd növelni a vállalkozásod sikerét megtérülő Facebook hirdetésekkel, tegyél bele elég időt, energiát, pénzt! Bejegyzéseimmel segíteni foglak ezen az úton! 

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is:

This error message is only visible to WordPress admins
Error: No posts found.