Keresés...
Fel
ÉNMÁRKA

Szemléletformáló útmutató, hogyan építs erős énmárkát a social media platformokon

erős énmárka

Ahhoz, hogy hiteles szakemberként aposztrofáljanak a saját szakmádban, vagy akár már a neved hallatán tudjanak hozzád társítani egy foglalkozást és valamilyen tulajdonságot, nemcsak attól függ, hogy szakmailag mennyire vagy megkérdőjelezhetetlen.

Manapság ez azon is múlik, mennyi időt és energiát fektetsz abba, hogy egy erős énmárkát építs magad köré. Ugyanis ez 2020-ban nem lehetőségnek, hanem kvázi kötelességnek számít. Főleg, ha egyszemélyes vállalkozóként, függetlenül szeretnél érvényesülni a szakmádban.

Egy korábbi cikkemben már szó volt arról, milyen online és offline eszközeid vannak a személyes márkád építésére, ott inkább gyakorlati tippeket hoztam. Illetve egy másikban 10 aranyszabályt is felállítottunk ennek kapcsán, így azokat nem írnám le újra. Kiegészítésképp viszont ajánlom figyelmedbe őket!

Ez a cikk inkább arra szolgál, hogy gondolkodásbeli útmutatót, egyfajta stratégiát adjon arról, mire érdemes hangsúlyt fektetned, ha a social media platformokon építed elsősorban a személyes márkád.

Légy kitartó, gondolkodj hosszú távon!

erős énmárka - kitartó

Az első és legfontosabb tanácsom, hogy tudatosítsd magadban, hogy egy erős énmárka kiépítése bizony nem egy néhány hetes folyamat. Sokszor hosszú évek tudatos tervezése és kemény munkája, míg látni fogod az eredményeket. Így hát lényeges, mennyire vagy türelmes és kitartó ebben a folyamatban!

Apropó eredmények! Hogy mennyire tudod biztos alapokra helyezni az énmárkád, azt nem számokban fogod tudni mérni! Nyilván számot vethetsz időközönte arról, mennyi ügyfeled van tavalyhoz képest, vagy össze tudod vetni a tavalyi bevételedet az ideivel. Viszont a hitelességedet nem ennyire egzakt és fekete-fehér módon fogod tudni meghatározni.

Ha visszatekintesz az elmúlt időszakra és azt látod, hogy már hívtak releváns szakmai rendezvényekre előadónak, vagy szakértőként meghívást kapsz egy-egy meetup-ra, kerekasztal beszélgetésre, az már jelezheti, hogy jó irányba halad az énmárkád. De ugyan így említhetném azt is, amikor már az ügyfeleid nagy része ajánlásból jön, mert olyan jó véleménnyel vannak a munkádról és rólad!

Ahhoz, hogy idáig eljuss, nem engedheted meg magadnak, hogy ne légy agilis és ne menj a lehetőségek, potenciális kapcsolatok elé. Néha bizony ki kell menni a komfortzónából, meg kell mutatni magad, láttatnod kell magad, hogy aztán bizonyíthasd a rátermettségedet! Légy bátor és kitartó!

Tisztázd magadban a céljaidat!

erős énmárka - célok

Nagyon fontos, hogy légy tisztában azzal, pontosan mi a célod az énmárkád építésével. Új ügyfeleket szeretnél szerezni, vagy úgy érzed, szívesen átadnád a tudásod akár saját workshopon, tanfolyamokon keresztül és szeretnéd ezt a lehetőséget tudatni a nagyközönséggel? Netán szakmai előadóként szeretnéd növelni a hitelességed? Vagy valami magasztosabb célod, víziód van, amit szeretnél véghezvinni?

Először döntsd el mit szeretnél, s ezután tervezd meg, hogyan fogod ezt véghez vinni a social media platfomok eszközeivel.

Hozd létre a személyes márkastratégiád!

erős énmárka - stratégia

Ahogy egy céges brand esetében is, az erős énmárka kialakításánál is szükség van egy stratégiára, milyen módon és milyen tartalmak alapján fogod azt felépíteni. Fontos, hogy amit a közösségi oldalakon megosztasz, azt ne azért tedd/kommunikáld, mert úgy gondolod, az trendi.

A legfontosabb, hogy légy konzisztens és önazonos értékeket, gondolatokat ossz meg, amelyeket te magad is képviselsz a való életben! Készíts tehát ehhez kapcsolódóan egy tartalomstratégiát, mikor, hol és mit fogsz posztolni. Ebben a legutóbbi, Instagrammal kapcsolatos cikkem is segíthet.

Emellett tartsd fejben, hogy az énmárkád építése nem arról szól, hogy folyamatosan promózod magad, vagy a szolgáltatásod. Értékes és informatív tartalmakat ossz meg javarészt, melyet személyes vagy munka tapasztalat útján szereztél. Ezen kívül fontos, hogy egy kis személyességet is belevigyél a kommunikációdba, hiszen Te sem száraz tényekhez tudsz kapcsolódni, hanem emberi értékekhez.

Használd ki a social média eszköztárát!

erős énmárka - sm

Ha azon gondolkodsz, milyen módon építs erős énmárkád, vétek lenne nem kihasználnod a közösségi felületek eszközei adta lehetőségeket a minél változatosabb tartalom érdekében. Ilyen például az élő bejelentkezések, vagy az IGTV, vagy a történetek, storyk, storymatricák.

Ezek az eszközök abban segítenek, hogy aktuális és még inkább „életszagúbb” információkat oszthass meg a közösségeddel. Minél több ilyen személyes történetet látnak tőled, annál könnyebben és annál hamarabb tudnak kapcsolódni hozzád.

Célszerű ezeket kihasználni, már csak azért is, mert például a storymatricák segítségével nagyon könnyen meg tudod ismerni a közönséged, mire lenne inkább kíváncsi, milyen típusú tartalmakat néznek tőled szívesen. Így a jövőbeni tartalomstratégiád az ő valós igényeikre tudod alapozni!

Csatlakozz a (niche) témád Facebook csoportjaihoz!

erős énmárka - fb group

Keress és csatlakozz olyan releváns Facebook csoportokhoz, amelyek kapcsolódnak a szakterületedhez! Fontos, hogy tiszteletben tartsd a csoport szabályait. Nem sok helyen engedik meg, hogy random promózd magad, nem is lenne túl etikus.

Viszont ha aktívan részt veszel a csoport beszélgetéseiben, esetleg segítőkészen válaszolsz néhány tag által feltett kérdésekre, ezáltal is közvetve erősítheted személyes márkádat. Ha releváns és tényleg segít egy-egy kérdésben, finoman megemlítheted, hogy ezzel kapcsolatosan osztasz meg tippeket, trükköket a saját oldaladon.

SEO szempontok figyelembe vétele saját weboldal megléte esetén

erős énmárka - seo

Amennyiben saját vállalkozásod van, előbb utóbb szükséged lesz egy saját honlapra. Amely egyértelműen végigvezeti az olvasót és a legfontosabb információkat gyűjti össze magadról és a szolgáltatásaidról.

Nagyon fontos, hogy ez SEO (keresőoptimalizálás) szempontból nagyon profin legyen összerakva. Nemcsak a technikai, hanem a tartalmi háttér (melyhez elengedhetetlen a kulcsszókutatás), illetve a backlinkek is (hivatkozások más oldalakról) nagyon fontos szerepet játszanak ebben. Ettől fog ugyanis függni, hogy az oldaladat mennyire könnyen találja meg a célcsoportod, illetve a Google keresőmotorjai.

Bár engem kifejezetten érdekel ez a téma, nem vagyok szakértője, maximum rajongója. 🙂 Ha viszont szívesen belemerülnél mélyebben a témába, szívből ajánlom Papp Gábor blogját, a ThePitch-et. Itt nemzetközi szinten is hiteles és aktuális információkat olvashatsz a témában!

Összegzés

Mindent egybevetve tehát nagyon lényeges, hogy igazán kitartó légy, mert az erős énmárka kiépítése bizony egy hosszú út, de ha beleteszed az időt és energiát, akkor nagyon is kifizetődő tud lenni. Nem számokban, hanem inkább visszajelzésekben, folyamatos meghívásokban és szakértői véleményed kikérésében fogod ezt tapasztalni.

Emellett ne feledd, hogy ez idő alatt, nemcsak a hitelességed építed, hanem ezzel együtt egy olyan lojális bázist is, aki majd elkezd bízni benned és a szakértelmedben, s hitelt ad neked. Úgy kommunikálj és cselekedj tehát az úton, hogy ezt ki is érdemeld! Sok sikert kívánok hozzá! Szívből remélem, hogy cikkeimben megfogalmazott tippjeimmel picit én is hozzájárulhatok a sikereidhez! 🙂

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: