Keresés...
Fel
Instagram

Tartalomstratégia lépésről lépésre

tartalomstratégia

Már régóta van üzleti Instagram fiókod, de eddig nem sikerült átütő sikert aratnod vele? Sokszor nem is igazán tudod, mit lenne érdemes posztolni? Tisztában vagy vele, hogy ezt a platformot jobban is kihasználhatnád az üzleti céljaid elérésére –akár érdeklődők, feliratkozók, vásárlók szerzésére–, de nem tudod igazán hogyan?

Ez a cikk ezekben a gyakori kérdésekben fog Neked segíteni! Azt a célt tűztem ki, hogy ebben a bejegyzésben elmagyarázzam azt a szemléletet, amely alapján fel tudod építeni az Instagram fiókodat értékes, a célközönségedet valóban csábító posztokkal. Illetve kialakítunk egy olyan tartalomstratégáit, amelyet hosszú távon és könnyedén fogsz tudni teljesíteni, s ezzel folyamatosan kontaktban tudsz maradni a bázisoddal!

Ha úgy érzed, ezt ezidáig nem sikerült elérned, vagy új impulzusokra, inspirációra vágysz a fejlődésed érdekében, akkor javaslom, szánj pár percet erre a cikkre!

Ígérem, nem fogod megbánni! 😉

Tartalomstratégia #1: Saját tartalom mix összeállítása

tartalomstratégia 1


A legtöbben, akik az Instagramon is igyekeznek rendszeresen jelen lenni a vállalkozásukkal/márkájukkal, egyhamar abba a tipikus hibába esnek, hogy idő előtt elfogy a lendület, nincs ötletük, megcsappan az inspiráció és már nem tudnak mit posztolni.

Rendszerint ezután igyekeznek valamit „gyártani”, csak, hogy legyen valami tartalom az oldalon, ám sajnos túlnyomórészt ez érezhetően izzadtságszagú.  Sejted, hogy ennek mi lehet az oka? Mert előre tervezés hiányában random posztolgatnak koncepció nélkül, így a legtöbb esetben elmarad a várt növekedés.

Ahhoz, hogy ne kelljen napi/heti szinten azon agyalnod, hogy ugyan mi a fenét rakj ki megint –ami nemcsak ott „van” a feededben, hanem a történeted, a márkád, a vállalkozásod egy darabkája–, készítened kell egy tartalom mixet! Ami valóban értéket, inspirációt, valami elgondolkodtatót ad a célközönségednek! Ezt nem úszhatod meg!

Gondold át, hogy milyen típusú tartalmat érzel magadénak, van-e esetleg már ötleted valamelyikhez a témádon belül, és építsd fel a saját mixedet! Vedd fontolóra, hány alkalommal tudsz posztolni egy héten, mennyire lesz időd/energiád és annyi féle tartalomtípust válassz!

Így nem kell stresszelned azon, hogy mit találj ki megint, mert lesz egy kiindulópontod, ami már jó alapot adhat az ötletelésre! Mindez azonban még mindig kevés, ha nem ad valójában semmilyen értéket a célcsoportodnak! Éppen ezért, lépjünk a következő szintre!

Tartalomstratégia #2: Adott tartalomtípushoz tartozó értékkeret

tartalomstratégia - értékkeret

A kiindulóponttal ezennel megvagyunk. Már tudjuk, milyen típusú posztokat fogunk megosztani a célközönségünkkel az adott napokon. A következő lépés az, hogy az adott tartalomtípusokat valamilyen értékrendszerbe foglaljuk!

Tegyük fel, hogy az terved, hogy heti 5 alkalommal fogsz posztolni, hétfőtől péntekig és a következő tartalomtípusokat választottad ebben a sorrendben: lapozós, flat lay, from where I stand, rólam/rólunk, szöveges. De akár lehetne videós is, például storyban feltett kérdésekre válaszolsz.

Ezekhez rendelj valamilyen értéket: például edukálj a saját témádban, oldd meg valamilyen problémáját a célközönségnek, adj új információkat, amiből tanulhatnak. Edzőként például csinálhatsz videót arról, hogy a különböző plank pózokat hogyan kell helyesen kivitelezni. Vagy készíthetsz lapozós posztot arról, hogy egy adott testsúly eléréséhez milyen heti étrendet készítettél a vendégednek.

Ám lehet ez az érték valamilyen vágyódás, megvalósítható cél is. Olyan dolog, amit nemcsak Te, hanem a veled azonosulni tudó célközönség is szeretne elérni. Valami magasztos, jövőbe mutató cél akár. Például, ha a zero waste mozgalom híve vagy, akkor víziód lehet, hogy a közvetlen környezetedre hatni tudj ezzel a „mozgalommal” (család, rokonok, barátok) és ők is átvegyenek bizonyos környezetkímélő szokásokat. Vagy az egyre népszerűbb műanyagmentes júliusi kihívásban Te magad is részt veszel és a követőbázisodat is erre buzdítod!

Ezen kívül olyan élethelyzetekhez kapcsolódó eseményeket, illetve abból kiinduló tapasztalásokat is megoszthatsz, amelyek adott életciklushoz kapcsolódnak. Gondolok itt például arra, hogy anya leszel/lettél, mi minden változik meg körülötted ezáltal, hogy változik a gondolkodásod, vagy a prioritásod, stb. Ez nyilván már bepillantást enged egy kicsit a magánéletedbe, amiből megint csak Te döntöd el, hogy mennyire engeded közel magadhoz a célcsoportodat. Bizonyos szinten célszerű néha beiktatni személyesebb jellegű posztot, mert lehet, hogy pont egy ilyen poszt után fognak Neked nagyobb bizalmat szavazni, vagy abszolút azonosulni Veled.

Aztán jöhetnek természetesen az egyedi, vállalkozáshoz kapcsolódó értékek, amelyek a Te brandeddel állnak kapcsolatban és itt leginkább üzletfókuszú tartalmakról beszélünk. Megoszthatod, milyen a hangulat, a munkamorál a csapatban, ha többen dolgoztok együtt. Megmutathatod azt is, hogy a korábbi munkáidban mit szerettél, milyen gondolkodást hoztál magaddal, amit beültettél a mindennapjaidba.

Aminek pedig mindig van létjogosultsága, azok pedig az örökzöld témák és tartalmak. Olyan időszerű dolgok, amelyek mindig aktuálisak és relevánsak, amelyeket, ha néhány év múlva látnak viszont, akkor is érvényesek a jelen korra. Ezek lehetnek például bizonyos emberi értékek, amelyek fontosak számodra és emellett a márkáddal/vállalkozásoddal is szorosan összekapcsolhatóak.

Tartalomstratégia #3: Brandszínek, betűtípusok, formák használata

tartalomstratégia - brandhez igazodó színek, formák, betűtípusok

Nagyon fontos, hogy egységes képet alkoss a közösségi médiában, legyen szó akár Facebookról, Instagramról, vagy akár a saját honlapodról. Lényeges, hogy bármelyik felületet is böngészi az érdeklődő, legyen beazonosítható, hogy Rólad van szó.

Ennek a legalapvetőbb elvárása, hogy ugyanazt a profilképet válaszd a különböző social média platformokhoz. Válassz az egyéniségedhez és a márkádhoz illő brandszíneket, amelyeket hosszútávon használni tudsz és esetleg még ki is tűnsz tőle. Ezek köszönjenek vissza a honlapod arculatában, az Instagramon vagy a Facebookon megjelenő posztjaidon.

Hogyan válaszd ki a hozzád passzoló brandszíneket? Mi sem egyszerűbb annál, ha a coolors.co-t használod. Itt egymáshoz passzoló színeket választhatsz ki, maximum 5 félét. Ebből azt gondolom már lehet ötletelni, hol és milyen formában használod fel őket. Kimásolhatod a színkódokat és innentől kezdve, bármilyen szerkesztőprogramot használsz a kreatívokhoz (Photoshop, Illustrator, Canva), nagyon egyszerűen alkalmazhatod azokat.

A szöveges részeknél rengeteg féle betűtípust tudsz használni (pl. Google fonts-ból), csak ki kell választani a számodra legmegfelelőbbet, amit szívesen használsz majd hosszútávon.

Célszerű maximum 2 félét használni, hogy ne legyen nagyon giccses az összkép. Az egyik lehet egy talpas betűtípus (serif betűcsaládból való), amelyek hosszú szövegekhez illenek, mert segítik az olvashatóságot. A másik pedig lehet akár egy kézírás jellegű, amely inkább főcímekhez, megszólításhoz, rövidebb szövegekhez használandó.

Összességében tehát nagyon fontos, hogy mind tartalmilag, mind a küllemet illetően legyen egységes feeded, amiből másodperceken belül beazonosítható vagy!

Tartalomstratégia #4: Tartalomnaptár megtervezése a fentiek alapján

A tartalomnaptár fontosságáról már írtam a legelső cikkem végén, ám ehhez a témához is szorosan kapcsolódik. Az első és legfontosabb, hogy legyen egy koncepció, egy terv, ami alapján előre ki tudod találni, hogy mikor, milyen jellegű poszt lesz. (A 2. alcím alatti kép épp ezt próbálja illusztrálni.) Ahhoz milyen kreatívot illesztesz, milyen szöveggel fogod kiegészíteni és természetesen – ha Instagramról van szó – a hashtageket sem szabad kihagyni a sorból.

Ahogy az első, énmárkával kapcsolatos bejegyzésemben is említettem, érdemes szánnod arra időt, hogy végig gondold, milyen gyakorisággal fogsz tudni előre tervezni, posztot készíteni, időzíteni stb. Így megelőzheted, hogy idő előtt kifogyj az ötletekből. Ha nagyon ügyes vagy és tudsz rá elég kapacitást fordítani, akkor a legjobb, ha egy hónapra előre dolgozol, de az sem baj, ha a következő hétre/2 hétre vagy meg a bejegyzésekkel.

A fenti tartalomtípusok és értékrendszer összeegyeztetésével ezeket már könnyen megteheted és egy délelőtt alatt akár meg is tervezheted a következő hónapra szánt posztokat. Ahhoz, hogy lásd, hogy nézhet ki a feeded az új koncepcióval, készítettem egy posztot, amit az Instagram oldalamon találsz meg:

tartalomstratégia - feedterv

Összegzés

Ebben a cikkben tehát összefoglaltuk, hogy milyen típusú tartalmakat célszerű megosztanod a célközönségeddel az Instagramon, illetve ahhoz milyen értékeket társíts. Ebből a tervezésből kiindulva már magadnak is összeállíthatod a tartalomnaptáradat, hogy segítsd a saját munkádat és megkönnyítsd a folyamatos kommunikációt a bázisoddal.

Mindezek az előre tervezések, koncepciók segítenek ahhoz, hogy egyre nagyobb bizalmat tudj kiépíteni az önazonos kommunikációddal! Mindemellett viszont arról sem szabad megfeledkezni, hogy egy-egy tervet érdemes időközönként módosítani, ha azt látod, hogy a célközönség nem igazán reagál rá, vagy kisebb az elérésed egy-egy posztnál.

Azokat a tartalmakat pedig, amelyekkel érezhetően tudnak azonosulni (többet kommentelnek, privát üzenetet írnak, lementik a posztodat), azokból érdemes többet készíteni, mert ezt az algoritmus is észlelni fogja, ha tetszik a felhasználóknak a tartalmad és még több emberhez eljuttatja a mondanivalódat!

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: