Keresés...
Fel
ÉNMÁRKA

Személyes márkaépítés a covid ideje alatt – hogyan csináld?

személyes márkaépítés

A koronavírus második hulláma alatt azt hiszem minden kkv-ban tudatosult, hogy az online kommunikációnak a személyes márkaépítés kapcsán milyen hatalmas jelentősége van!

A potenciális vásárlók és komoly érdeklődők igénye az általuk kedvelt márkák kommunikációja kapcsán a járvány ellenére sem változott, sőt! Teljesen jogos elvárásuk, hogy informálódjanak az esetleges változásokról, aktualitásokról.

Emellett a kifogástalan márkakommunikáció egyik fő pillére, hogy egy adott brandnek legyen véleménye a kialakult helyzetről, reagáljon rá transzparensen, rendszeresen informálja fogyasztóit a lehetséges változásokról.

Valamint különböző érzéseket váltson ki az emberekből és amennyire kapacitása engedi (illetve a kereslet megkívánja), továbbra is adja meg a lehetőséget (még ha megváltozott formában is) a szolgáltatásai igénybevételére.

És miután ezt elolvastad, először is fújd ki magad, majd végy egy nagy levegőt és építsd be a következőkben leírtakat! Meglátod, nem lesz borzasztóan nehéz, viszont szükség lesz a tudatosságodra és a rendszerességre!

Kezdjük is!

Kommunikációs és értékesítési stratégia

személyes márkaépítés 1

Ha eddig csak akkor posztoltál a közösségi platformokon, amikor időd volt, vagy mikor hirtelen támadt egy frappáns ötleted, akkor most eljött az ideje, hogy ezt összeszedettebben tedd a jövőben!

A személyes márkaépítés alapvető eleme ugyanis, hogy folyamatosan jelen vagy! Rendszeresen kommunikálsz, nem hagyod szem elől téveszteni a célcsoportodat! Apropó célcsoport!

Ahhoz, hogy hatékonyan tudj továbbra is értékesíteni, a 0. lépés, hogy pontosan ismerd a célközönséged igényeit, még ezekben a megváltozott körülményekben is!

Használd ki a social média ingyenes eszközeit, kérdezz storykban, kapcsolódj a közösségeddel, tárd fel az aktuális problémáikat, vágyaikat! Készíts kérdőívet, küldd ki hírlevélben! Innen fogsz tudni kiindulni, hogy a te termékeidet, szolgáltatásaidat mennyire kell esetlegesen módosítani a jelenbeli igényekre!

Kezdd ezzel, majd igyekezz az értékesítési csatornáidat átvinni az online térbe! Még ha ez jelenleg anyagi nehézségekbe ütközik is, előbb utóbb mindenképp szükséged lesz rá, így ha nem is ebben az időben lesz alkalmad erre, érdemes már most kialakítani erre egy rendszert! Valamint felhívni a célközönséged figyelmét, hogy hamarosan még kényelmesebben lehet nálad rendelni.

Ha van bármilyen fizikai terméked, a legkézenfekvőbb egy webshop kialakítása. Ám a szolgáltatásalapú vállalkozásoknak sem kell kétségbe esni! Eljött az ideje, hogy szellemi termékeiket akár egy ebook, vagy webinár, workshop formájában értékesítsék. Biztosan van olyan tudásanyag, amelynek hasznát venné a már meglévő bázisod, érdeklődőid, csak egy kicsit ötletelni kell, hogy mi az a téma, amelyet mélyebben ki lehetne dolgozni.

Eljött az idő, hogy a lehető legtudatosabb módon tervezd meg a jövőbeni kommunikációdat (hogyan?, mit?, mikor?) és ezzel együtt felépíts egy új, értékesítési folyamatot, ahol gördülékenyebben szerezhetsz bevételt. Gondold át, a saját szakmádban, milyen módon tudnál passzív jövedelemhez jutni a szakmai ismereted által, hogyan tudnád azt online értékesíteni, illetve promótálni a célcsoportod körében.

Hamarosan itt a karácsonyi időszak, amikor egy kicsit elcsendesedünk, számot vethetünk ez eddigi tapasztalatokról, élményekről. Szánj erre néhány napot, gondold át, hogy a jövő évben hogyan fogod fejleszteni a terméked/szolgáltatásod, mi az amit imádtak a vásárlók/ügyfelek, és mi az, ami változtatásra szorul.

Légy őszinte magadhoz, mert ez fog téged előre lendíteni. Tervezd meg a következő éved és tűzz ki negyedéves, féléves, éves célokat! Akinek vannak jövőbeni tervei, maximum  módosítania kell néhány pontját, de nem a nulláról kezdeni!

Hatékonyságnövelés

személyes márkaépítés 2

Ha valami, akkor ez a semmihez sem fogható, bizonytalan időszak ráébresztette a személyes márkaépítőket, hogy tudatosan szervezzék nemcsak a napi feladataikat, hanem az eddig megszokott rendszereiket.

Lépj ki a komfortzónádból és próbálj ki olyan módszereket, amelyeket eddig nem, vagy csak alig használtál! Kezdj el rendszeresen hírlevelezni! Ez az időszak tökéletes a listagyűjtésre! Készíts néhány emailből álló email-kurzusokat olyan témában, amire biztosan ráharap a célközönséged! (Ha érdekel ez a metódus, akkor olvasd el a legutóbbi, email marketing automatizmusokkal kapcsolatos cikkemet!)

Hirdesd meg, érjen el minél több emberhez! Próbáld ki magad a hirdetéskezelésben is! Tesztelj sokat, akár kis büdzséből is! Minél több helyen próbálod elérni a célközönséged, minél több formában, annál nagyobb esélyed lesz arra, hogy ők is kapcsolódjanak veled: feliratkozzanak a hírleveledre, letöltsenek egy ebookot, elmenjenek hozzád egy workshopra!

Itt az ideje, hogy leteszteld a különböző lehetőségeket, módszereket és mire visszatér a kiszámíthatóbb időszak, már tudni fogod, melyik válik be számodra a leginkább! Mutatkozz meg bátran minél több helyen és formában! Ez nemcsak a személyes márkaépítésben segít, hanem abban, hogy még hatékonyabban kommunikálj a közösségeddel, folyamatosan építsd a bizalmat és eredményesen értékesíts!

Újrapozícionálás

személyes márkaépítés 3

Akadnak sajnos esetek, amikor teljesen át kell gondolnunk akár a konkrét tevékenységünket, akár a kommunikációnkat, vagy bármilyen, vállalkozással kapcsolatos lépésünket, amely szorosan összefügg a bevételünkkel.

Előfordulhat, hogy olyan fejlesztéseket kell eszközölnünk, amelyeket eddig csak halogattunk, ám most a megváltozott körülmények szükségessé teszik a megújulást! Ebben az esetben bizony cselekedni kell, méghozzá gyorsan és hatékonyan!

Talán épp most van itt az ideje szakértők segítségét kérni és közösen felállítani egy olyan koncepciót, amely segít abban, hogy könnyebben elérjük a célcsoportunkat (vagy konkrétan beazonosítsuk őket egyáltalán), megfelelően kommunikáljunk velük és egyre közelebb vigyük őket a vásárlási döntéshez!

Érdemes körbenézni, hogy más szakmabeliek hogyan jelennek meg online ebben az időszakban, mivel rukkolnak elő, mi az, amit te tudsz pluszban nyújtani, miközben konzisztens maradsz magadhoz és a felépített márkádhoz!

Nagyobb személyes jelenlét, empátia, egymás segítése

személyes márkaépítés 4

Az elmúlt hónapokban különösen értelmet nyert az, hogy nagyobb mértékben jelenjen meg a személyiségünk a márkánk kapcsán. Hiszen alapvetően ahhoz tudnak leginkább kapcsolódni az emberek.

Egyszerűen kíváncsiak arra, mi hogyan éljük meg ezt a kialakult helyzetet, milyen saját praktikáink vannak, hogyan alakul egy napunk. Egyszóval kulisszatitokra vágynak! Ha olykor-olykor belecsempészünk a kommunikációnkba egy-egy személyesebb posztot, sokkal közelebb érez majd magukhoz a közösségünk!

Emellett az egymás iránti empátia, valamint bármilyen apró gesztus, segítség jelentősége rendkívül felértékelődött. Hihetetlen erőket mozdít meg, hogy a kisvállalkozások egymást támogatják és buzdítják saját bázisukat arra, hogy helyi termelőktől, magyar vállalkozóktól vásároljanak.

Igazán példaértékű és jövőbe mutató tendencia lenne, ha ez a későbbiekben is folytatódna. Azt remélem, hogy a járvány múlásával ez a fajta együttműködés és közösen gondolkodás nem fog megszűnni. Sokkal inkább folytatódni, hogy minél több kisvállalkozás fejlődhessen kart karöltve!

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: