Keresés...
Fel
Instagram

Így lovagold meg az idei Insta trendeket – avagy a videós kihívás értékelése és tapasztalatai

Insta trendek

Ha aktívan használod az Instagramot az üzleti céljaid elérése érdekében, akkor biztosan érzékelted már, hogy mi az a tartalomtípus, téma a te területeden belül, ami valóban nagyot fut a célközönséged körében és az algoritmus is felrobban tőle.

Csakugyan vannak örökzöld témák, amik a legtöbb esetben tényleg nagyon ütősek az elemzések alapján. Azonban nagyon gyors ütemben változnak az aktuális Insta trendek és ha lépést akarsz tartani velük, nem szeretnél lemaradni, akkor bizony tisztában kell lenni ezekkel tényekkel.

Érdemes időközönte megnézni bizonyos statisztikákat, hogy az adott platformokon most épp milyen típusú tartalmat fogyasztanak legszívesebben a felhasználók és a te témádon belül valamilyen formában, konzekvensen kapcsolódni rá, ha tudsz!

Ebben a cikkben én most hoztam neked néhányat. Ha kíváncsi vagy az idei év leginkább felkapottabb Insta trendjeire, és az is érdekel, hogyan teszteltünk néhányat ezekből magunkon még egy tucat másik énmárkaépítővel együtt, akkor ne hagyd ki ezt a cikket!

Melyek is az idei Insta trendek?

Az Adespresso statisztikájából sok mindenre fény derül a 2020-as Insta trendekkel kapcsolatban:

Az említett cikkben nemcsak az Instagram felhasználók demográfiai adataira, viselkedésére térnek ki; hanem az Instagram, mint marketing eszköz vetületeit is vizsgálja.

Ezen kívül számos érdekes tényt is megtudhatunk a platformon jelen lévő márkák és a fogyasztók közötti kapcsolatról; valamint arról is, hogy pontosan milyen típusú tartalmakat érdemes MOST készíteni az üzleti profilunkra a nagyobb elérések és aktivitás céljából.

Ugyanakkor a hashtagek használatáról is számos izgalmas statisztikát olvashatunk, ezen felül pedig a storyk egyre nagyobb jelentősége is szóba kerül!

Végül, de nem utolsó sorban az Instagram hirdetések hatékonysága is megjelenik a cikkben.

Ha mélyebbre szeretnél ásni az egyes témakörökben, szívből ajánlom figyelmedbe a fenti linket, mert nagyon értékes tudásra tehetsz szert! Ebben a cikkben azonban csak néhányat emelnék ki. Főként amiatt, mert ezek kapcsolódnak leginkább a nemrég véget ért #zsolyachallenge videós kihíváshoz, amelynek értékelését a következő címsor alatt olvashatod.

Jöjjenek tehát a kiemelt, idei Insta trendek:

A videókat tartalmazó posztok 38%-kal több aktivitást képesek elérni, mint azok, amelyeken csak képek láthatók.

Azaz célszerű a videós tartalmakat minél több felületen használni az alkalmazáson belül: akár organikus posztokon keresztül, storykban, illetve a hirdetésekben is.

A felhasználók 60%-a az alkalmazáson belül ismer meg új termékeket.

Az Instagram felhasználóinak több, mint fele új termékeket, vagy szolgáltatásokat ismer meg a platformon belül és nyitottak a további információk keresésében is!

Ez azt jelenti, hogy a platformot aktívan használóknak jó esélye van közvetlen értékesítést is elérni azáltal, hogy folyamatosan megfelelő információt juttat el a célközönségének!

Az Instagram felhasználók 79%-a az alkalmazáson belül keres információt bizonyos termékekről, illetve szolgáltatásokról.

Az Adespresso statisztikája szerint, azok a userek, akik organikus bejegyzésekben fedeznek fel egy-egy terméket, vagy szolgáltatást, 79%-uk további információt keres azokról.

Vagyis ez alátámasztja a felvetést, hogy az emberek egyre inkább bíznak a közösségi média platformokon is megjelenő márkákban. Sőt, hajlandóak akár vásárolni, de legalábbis komolyan mérlegelni a döntést az ott található információk alapján.

A legnézettebb Instagram storyk harmadát üzleti profilok készítik!

Ez a felület tehát az alkalmazáson belül egy óriási potenciál nemcsak arra, hogy a célközönséggel folyamatosan és aktívan tartsuk a kapcsolatot, hanem arra is, hogy ezáltal nagyobb bevételt is érjünk el.

Ezeket a tartalmakat nagyon könnyű ugyanis fogyasztani, a storyk nagyobb százalékban érik el a célközönséget, mint az organikus posztok. A storymatricák segítségével pedig sokkal interaktívabb lehet a kommunikáció, jobban megismerhetjük a saját bázisunk igényeit, így sokkal inkább személyre szabott tartalmakat készíthetünk számukra a jövőben.

Ez tehát csak néhány kiemelt példa az aktuális Insta trendekre, de azt gondolom, elég meggyőző érvek ahhoz, hogy komolyan elgondolkodj a rendszeres videós tartalmak készítésén, valamint a tudatosabb storyhasználaton.

Tapasztalatok első kézből a videós challenge-ről

Ha olvasod a cikkeimet, előfordulhat, hogy Instagramon is követsz. Így talán észrevehetted, hogy október 7-étől 3 héten keresztül eléggé megnövekedett a videós storyk száma az oldalamon. 🙂

Ez a már fent említett #zsolyachallenge nevű videós kihívásnak volt köszönhető, amelynek révén 21 napon keresztül videós tartalmakat kellett megosztanunk a saját profilunkon.

Egyébként nagyon érdekes, „hármas” egybeesés volt akkoriban, mert épp a kihívás előtti napokban osztottam meg a tervemet a kedves követőimmel.

Méghozzá azt, hogy a jövőben több tartalmat szeretnék megosztani storyban és feltettem a kérdést, hogy milyen jellegűnek örülnének leginkább. Végül (nem meglepő módon) a személyesebb, „behind the scenes” jellegű tartalom nyert.

Emellett a Vállalkozásfejlesztés Lépésről Lépésre nevű kurzusban az októberi hónap épp a Youtube, vagyis a videózás témaköre került sorra. És a tetejére még a Zsolya féle kihívás is szembe jött velem.

Túl sokat nem gondolkodtam azon, hogy vállaljam-e, egyrészt azért, mert kb 2 napon volt eldönteni ezt. Másrészt pedig mindenképpen szerettem volna kipróbálni ezt a fajta „tartalomgyártást” is (mivel korábban még nem csináltam ilyet), így pont jókor jött.

A kihívás vége felé aztán elhatároztam, hogy érdemes lenne megosztani ezeket a tapasztalatokat, hogy megmaradjon az utókornak. S aki esetleg hasonló tartalomgyártáson gondolkodik, inspirációt kaphasson az elinduláshoz.

Ám, hogy még inkább hitelesebb legyen, gondoltam, írhatnék néhány, a kihívásban részt vevő társamnak, hogy ők is megoszthassák ezzel kapcsolatos gondolataikat. Így nemcsak az én értékelésemet, hanem még körülbelül egy tucat márkaépítőjét olvashatjátok és vihetitek el magatokkal az infókat.

No de, jöjjön a lényeg:

Készítettem egy gyors kérdőívet, amit anonim formában tölthettek ki a részt vevők, így bátran, őszintén válaszolhattak minden kérdésre. A válaszadók mindegyike nő volt, jelentős részük saját vállalkozásukat építi, zömében a szolgáltató szektor különböző területein.

Először arra voltam kíváncsi, milyen gyakran készítettek korábban videós tartalmakat az általuk használt social media platformokra. A válaszolók harmada már a challenge előtt is, heti rendszerességgel posztolt magáról, illetve a vállalkozásával kapcsolatosan videós tartalmakat.

Insta trendek 1

33%-uk viszont csak és kizárólag különleges alkalmakkor használta ezt a tartalomtípust, így valószínűleg az ő profiljukon évente csak néhány alkalommal láthatott a célközönség videós posztot.

A válaszadók ennél is kisebb része pedig – hozzám hasonlóan – a kihívás előtt még nem próbálta ki magát ilyen tartalmak készítésében, így valóban komfortzónán kívüli élményben és egyben fejlődési lehetőségben volt részünk.

A 2. kérdés már arra irányult, mi volt a legjobb tapasztalat a videós kihívással kapcsolatban? Egyértelműen azt a választ kaptam, amit magam is tapasztaltam: hogy a rengeteg pozitív visszajelzés és a követők meglepően nagy aktivitása és lelkesedése önbizalmat adott a további videók készítéséhez.

Ezen kívül nőtt a követőbázisuk és a már meglévő közösség is jobban megismerhette őket. (A következő szint már az volt, mikor mi ismertük meg jobban a követőink tartalomfogyasztási igényeit.)

Emellett volt, aki nemes egyszerűséggel úgy gondolta, a legjobb tapasztalat az volt, hogy egyáltalán „túl lehet élni” 😀 De volt, aki már másodszorra vett részt a már jól ismert kihívásban és idén már sokkal kreatívabban, felkészültebben tudta készíteni ezeket a videós tartalmakat.

A következő, ami érdekelt, hogy mit csináltak volna másképp utólag a részt vevők? Jelentős részük kétségtelenül kevesebb spontán és sokkal több tervezettebb, tudatosabb videót készítettek volna. Azaz, jobban felkészültek volna az adott napi témákra. Velem együtt! 🙂

Egyébként itt jegyezném meg, hogy volt közülünk, aki nagyon proaktívan már az első napokban elkészítette a saját tartalomtervét az adott napi videókhoz. Így hozzávetőlegesen lehetett azzal számolni, hogy a következő napokban, milyen érdekes témáról lesz szó.

Voltak, akik úgy gondolták, jobb lett volna szimplán csak másik intervallumban készíteni a videókat, nem este, mikor már fáradtabb és kevésbé összeszedettebb az ember.

A következő kérdés pedig arra irányult, hogy mennyire tudták interakcióra ösztönözni a közösséget? Milyen tapasztalataik voltak a velük való kapcsolódás során? A válaszadók csak elenyésző része jelezte, hogy nem érzékelt pozitív hatást a követőbázisától a videók kapcsán.

Többségük azt válaszolta, hogy a közössége túlnyomórészt nagyon rövid válaszokat szeret csak adni. Egyszerűbb őket aktivitásra késztetni akkor, ha eleve van válaszadási opció a storymatricák által.

Illetve amit én is érzékeltem, hogy a kihívás alatt kapott feladatok is segítettek megszólítani és valamilyen módon válaszadásra ösztönözni a közösséget. Így nem érezte azt az ember, hogy csak egy monológot mondd fel a videóban, hanem visszajelzéseket is kap.

Engem például meglepett, hogy néhány követőm privát üzenetben is kezdeményezett beszélgetést az adott napi témával kapcsolatban, ami úgy érzem, még inkább erősítette a köztünk lévő bizalmat.

Ezzel kapcsolatban még arra voltam kíváncsi, hogy a fenti tapasztalatok alapján be fogják-e vezetni a jövőben a rendszeres videós tartalmak készítését. Szerencsére a részt vevők közel 90%-a igennel válaszolt. A magam részéről én is erre az elhatározásra jutottam.

Insta trendek 2

Az utolsó részben pedig hagytam a részt vevőket kibontakozni: bármi, amit szívesen elmondanának még a videós kihívás tapasztalatairól, azt írják le a bátran.

Többen adták azt a választ, hogy egyfajta „közösséghez való tartozás” érzést adott az, hogy nem egyedül van a kihívásban és inspirációt adtak más részt vevők videói is.

Valamint rájöttek, hogy sokkal egyszerűbb és sokszor gyorsabb megoldás videós tartalmat készíteni, mint egy jól megkomponált posztot. Ráadásul a célközönség is jobban tud kapcsolódni hozzájuk.

Ezen kívül sokaknak jobban ment a challenge, mint azt korábban gondolta volna, így mindenképp sikerélményként könyvelhették el.

Egy másik fontos gondolat ennek kapcsán pedig az, hogy a 3 hét alatt rájöttünk, hogy bár nem megterhelő a folyamatos, napi videózás, csak azért, hogy kitegyünk aznapra is valamilyen videós tartalmat, még nem kell „magunkra erőltetnünk”. Inkább kevesebbszer, de érdekesebb mondanivalót osszunk meg.

Emellett pedig itt köszönném meg annak az illetőnek, aki azt írta ebben a részben, hogy örül, hogy rám talált a kihívás által. Igazán megtisztelő! 🙂

Összegzés

Ez a cikkem egy picit rendhagyó lett az eddigiekhez képest, hiszen az előzőekben konkrét gyakorlati tippeket kaptatok az üzleti Instagram oldalatok felépítésével kapcsolatban.

Ám úgy gondoltam, hogy ennek a tapasztalatnak a megosztása is inspirálhat benneteket, vagy legalábbis útravalót kaphattok a saját kommunikációtok változatosabbá tételéhez.

Összességében azt gondolom, a videós kihívás „betöltötte funkcióját”. Mindenki megtapasztalhatta, hogy tényleg nem ördögtől való dolog ez a fajta tartalomgyártás.

Érdemes beillesztenünk a kommunikációnkba és nem mellesleg nagyobb eséllyel ösztönözhetjük a bázisunkat valamilyen interakcióra. Amely nemcsak azért hasznos, mert sokkal jobban megismerhetjük őket, hanem azért is, mert ezáltal az algoritmus a többi tartalmunkat is nagyobb valószínűséggel mutatja meg előttük organikusan.

Az Insta trendekkel haladva pedig már nem lehet vitás, hogy a jövő a videós tartalmaké! Sokkal személyesebb lehet adott esetben egy tematikus élő videó, egy IGTV adás, ezek által pedig hamarabb tudunk bizalmat építeni a követőbázisunkban!

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: