Keresés...
Fel
Email Marketing

Hogyan szelektáld a hírlevél feliratkozóidat?

hírlevél feliratkozó

Ha már túl vagy azon, hogy eldöntötted, elindítod a saját hírleveledet, de még ötleted sincs, hogyan tudnád személyre szabni az üzeneteidet, akkor ez a cikk Neked fog szólni!

Úgy sejtem, hogy már Te is tisztában vagy azzal, hogy óriási előny van a kezedben, amennyiben vannak hírlevél feliratkozóid! Hiszen, akármilyen váratlan esemény, bármilyen pandémiás helyzet alatt ott van a kezedben az eszköz, amellyel megszólíthatod a már meglévő és irántad, vagy a terméked/szolgáltatásod iránt érdeklődő közönséget!

Folyamatosan kapcsolatban maradhatsz velük, bármi is történjék. Így hát vétek lenne nem kihasználni ezt a kivételesen hatékony marketing eszközt. Ebben a cikkben azt fogjuk megnézni, hogy a MailChimp nevű email marketing szoftverben hogyan és mi alapján fogod tudni a hírlevél feliratkozóidat szelektálni.

Az előző kettő email marketinggel kapcsolatos cikkemben inkább arra koncentráltunk, milyen stratégiai előnyök származnak abból, ha a social media platformok mellett ezt az eszközt is beveted. Valamint olvashattál egyfajta szemléletet is arról, milyen stratégia alapján kezdj el hírlevelezni kezdő kisvállalkozóként.

Most azonban belecsapunk a lecsóba és megnézzük, mit is tud ez a MailChimp.

Milyen lehetőségek vannak az ingyenes verzióban?

hírlevél feliratkozó - ingyen

Kezdjük azzal, hogy ha a MailChimp-et választod arra, hogy hírleveleket küldj az érdeklődőidnek, az ingyenes verzióban 2.000 kontaktig (email címig) és havi 10.000 email küldésig van erre lehetőséged. Egyszóval, ha még csak most kezded el gyűjteni a hírlevél feliratkozókat, ez a variáció bőven elegendő lehet számodra. Természetesen van több, fizetős opció, ha érdekel, hogy mennyiért és pontosan mit tartalmaz az az ár, azt itt tudod megnézni.

A teljesség igénye nélkül, az ingyenes verzióban, azon túl, hogy ennyi levelet küldhetsz a feliratkozóidnak, még kérdőívet, landing oldalt is készíthetsz a szoftveren belül. Ezen kívül közvetlenül innen indíthatsz el akár Facebook és Instagram hirdetéseket (bár én ezt inkább a Facebook hirdetéskezelőben csinálnám). Készíthetsz pop-up-ot is (felugró ablakot) is a weboldaladra, hogy még láthatóbb legyen a feliratkozási lehetőség és természetesen egy csomó féle email sablon közül választhatsz, amit teljesen magadra, illetve a brandszíneidre szabhatsz. Mindezt még mindig az ingyenes verzióban.

Mi alapján tudsz szelektálni?

hírlevél feliratkozó - szelektál

Fontos tudnod, hogy a MailChimp ingyenes verziójában csak 1 nagy közönséged (Audience) lehet és azon belül fogsz tudni szelektálni csoportokra, tag-ekre és szegmensekre.

Hogy mi is a különbség e három lehetőség között, azt a következő bekezdésekben fogod megérteni. Maga a csoport arra lesz jó, hogy kvázi érdeklődés szerint kategorizálják a feliratkozók saját magukat. A címke (tag) is ehhez hasonló azzal a különbséggel, hogy itt te magad szelektálhatod őket különböző információk szerint. A szegmens legnagyobb előnye pedig főként az, hogy az aktivitásuk szerint emelheti ki az egyes feliratkozókat. A leghűségesebb, legaktívabb feliratkozóknak tehát már bátran küldheted az eladás célú üzeneteket.

No de nézzük meg egy kicsit tüzetesebben, hogy pontosan hogyan tudod ezeket használni a gyakorlatban.

Hírlevél feliratkozók csoportok szerint

Legfőképp tehát érdeklődési kör szerint kategorizálhatsz, ha csoportokat használsz, de vajon hogy gyűjtöd be ezeket a hasznos információkat? A legegyszerűbben egy célzott feliratkozó form segítségével. Méghozzá úgy, hogy az illető ne csak a nevét és email címét adja meg a feliratkozáshoz, hanem jelölje be, hogy egész pontosan mi miatt szeretne rajta lenni a listádon (és ezen kívül még néhány hasznos információt is magáról).

Ha például egy kozmetikai webshopot üzemeltetsz és bőrápolókat, sminktermékeket, valamint luxus kozmetikai portékákat is értékesítesz, bejelöltetheted a feliratkozóval, hogy milyen típusú termékedről szeretne elsőként hírt kapni (újdonságok, kedvezmények).

Amennyiben van ilyen célzott csoportod, akik számára a valóban őket érdeklő információkat tudod küldeni, növeli a megnyitási arányt és az elkötelezettséget is!

Mielőtt azonban elkezdesz célzott üzeneteket küldeni a hírlevél feliratkozóidnak érdeklődési preferenciáik szerint, az első dolgod, hogy egyáltalán létrehozd ezeket a különböző csoportokat. Az előző egyszerű példánál maradva: 1. csoport: kedvenc termékek, 2. csoport: hogy egy picivel több információd legyen az egyénről: munkakör. (Mindjárt megtudod miért olyan fontos ez.)

Ezt az Audience -> Manage contacts fül alatt tudod megtenni. Itt a csoportok létrehozásán kívül még számos más lehetőséged is van, de most maradjunk célirányosan ennél.

hírlevél feliratkozó - group

Ezen a felületen fogod látni a már meglévő csoportjaidat és a Create Groups gombra kattintva tudsz újat alkotni. Itt választhatod ki azt is, hogy jelenjenek meg a válaszlehetőségek: több opciót is lehessen bejelölni a feliratkozó formon, ami érdekli őt, vagy csak egyet a felsoroltak közül, vagy legördülő listából választhasson.

Ezután adhatod meg a konkrét csoportkategóriát (pl. munkakör), azon belül pedig az ahhoz tartozó lehetőségeket (csoportnév = pl. tanuló, középvezető, felsővezető, nyugdíjas). Ilyen információkból kiindulva már tudni fogod, hogyan szólítsd meg az egyazon csoportban lévőket, milyen stílusban kommunikálj velük és következtethetsz arra is, vajon melyik terméked érdekelné leginkább, miről szóljon a hírleveled.

hírlevél feliratkozó - csoportkategória

Ám nemcsak bizonyos termékek iránti érdeklődést vagy a munkakörüket tudhatod meg a hírlevél feliratkozóidtól, hanem például arra is rákérdezhetsz, hol hallottak rólad először. Facebookon, vagy Instán talált rád, esetleg a Google keresőben, vagy ismerőstől? Ebből rájöhetsz, melyik felületen találkoznak veled első alkalommal.

Amikor a listádon lévő emberek maguktól bejelölték a saját preferenciájukat, már meg tudod nézni, hogy az egyes csoportokba hány feliratkozó tartozik. Innentől kezdve már el tudod kezdeni a célirányos email kampány megírását.

Arra viszont ügyelj, hogy tényleg csak a számodra legszükségesebb információkat kérdezd meg a feliratkozóidtól, azaz tényleg a legfontosabb csoportok jelenjenek meg a feliratkozó formon! Nem várhatod el tőlük, hogy 10 kérdésre válaszoljanak ahhoz, mielőtt megkapják a hírleveleidet, mert azonnal elmegy a kedvük az egésztől!

Hírlevél feliratkozók címkék szerint

A tag-eket főként akkor célszerű használni, ha nem a feliratkozóktól várod el, hogy ők kategorizálják magukat, hanem te magad teszed ezt meg. Lényegében ugyanúgy készíthetsz címkét, mint csoportot is, ugyanitt a Manage contacts résznél.

Először tehát létre kell hoznod az egyes tag-eket és aztán tudod hozzárendelni azt a már meglévő hírlevél feliratkozóidhoz. Ezután már tag-ek szerint is tudsz hírlevelet küldeni. Egy kontakthoz több tag-et is hozzá tudsz rendelni.

Tulajdonképpen ez segít abban, hogy kvázi kicsit „megszemélyesítsd” a feliratkozóidat olyan tulajdonságokkal, amiket tudsz róluk.

Hírlevél feliratkozók szegmensek szerint

A szegmens pedig a legnagyobb szűrő mind közül. Ennek segítségével több feltételt is kiválaszthatsz egyszerre: egyik teljesülése mellett egy másikat is választhatsz egy legördülő menüből, rendkívül széleskörű lehetőség van tehát a konkrét célzásokra. Olyan dolgok alapján szelektálhatsz, mint például lakóhely, honnan iratkozott fel, csoporttagság, aktivitás, stb.

Ezen információk alapján úgy szabhatod személyre az egyes hírleveleid üzeneteit, ahogy csak szeretnéd. A feliratkozóid pedig azt fogják gondolni, hogy te tényleg ismered őket és tudod, hogy mi kell nekik! Szinte olvasol a gondolataikban.

Átlagosan egy jól szegmentált email kampány 23%-kal magasabb megnyitási aránnyal és 49%-kal magasabb átkattintási aránnyal rendelkezik, mint egy olyan, amit egyáltalán nem szelektáltak bizonyos információk szerint.

Összegzés

Csak ezzel a három opcióval tehát egy óriási lehetőséged van arra, hogy megfelelően célzott emaileket küldhess a hírlevél feliratkozóidnak. Így nemcsak folyamatos kapcsolatban tudtok maradni, hanem rendszeresen el tudod látni őket az aktuális információiddal, olyanokkal, amelyek valóban érdeklik őket.

Ha jól kommunikált és megfelelő üzeneteket küldesz az érdeklődőidnek, nagyon hamar ki tudod alakítani a bizalmat és a folyamatos információ adással előbb-utóbb vásárlóvá tudod őket alakítani.

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: