Keresés...
Fel
Facebook

Hogyan tudsz kis erőfeszítésből eredményes Facebook hirdetéseket futtatni? 3 egyszerű példa a kampánytervezéshez

kampány

Nyár végéhez közeledve már sokan az őszi hajrára készülnek, aztán pedig rögtön itt lesz az év végi hajtás. Gyorsan eltelnek addig a hetek, az ilyen pörgősebb időszakokra pedig Neked is fel kell készülnöd a vállalkozásodat tekintve!

Jó esetben eddigre már kitapasztaltad, hogyan építsd fel az egyes kampányaidat, milyen típusú hirdetések váltak be eddig és azok alapján tervezed meg, szabod újra.

Ha azonban még csak most vágsz bele abba, hogy elkezd az újonnan elkészült terméked/szolgáltatásod hirdetését megtervezni, vagy épp most esedékes a márkád felfuttatása, valószínűleg nem nagyon tudod, hol is kezdhetnéd el.

Ebben a cikkben mutatok neked 3 olyan hirdetési lehetőséget, amivel egyszerre építheted a márkád és juthatsz el releváns emberekhez, miközben komoly érdeklődőket szerezhetsz az eladni kívánt  termékedhez, szolgáltatásodhoz.

Kampánytervezés 0.: Honnan indulj el?

kampány 1

Először is nem árt, ha nem csak egy random hirdetést raksz össze, hanem előre megtervezed a konkrét kampány stratégiádat. Akár bizonyos szezonhoz kötött fizikai terméket értékesítesz, akár attól független szolgáltatást, a legjobb, ha már van egy kép a fejedben, hogy évre lebontva, milyen feladataid lesznek Facebook kampány (illetve általánosságban fizetett hirdetések) szempontjából.

Ha tudod, hogy a te termékedre, szolgáltatásodra az év melyik szakaszában van nagyobb kereslet, akkor már előtte néhány hónappal elkezdheted megtervezni, hogy milyen jellegű kampánnyal szeretnél a célközönséged előtt megjelenni!

Nem kell egész évben folyamatosan futtatni hirdetéseket, ha nem szeretnél! Jelölj ki 3-4 olyan időszakot az évben, amikor viszont biztosan fogsz!

Szolgáltatás esetén, ha például valamilyen videós tanfolyamot szeretnél eladni, akkor előfordulhat, hogy nincs egy konkrét időszak az évben, amikor kiemelkedően többen vásárolnak. Ebben az esetben viszont nézheted abból a szemszögből is a kurzus komplexitásától függően, hogy mikor van ideje a potenciális vásárlóknak a teljes kurzus elvégzésére. Arra az időre időzíted a szolgáltatásod hirdetését.

Ám az elmúlt időszak a feje tetejére állíthatta a potenciális vásárlóid életét, és ezzel együtt meg is változtathatta a szándékát, igényeit bizonyos szempontból. Így a legjobb, ha most tényleg megpróbálsz az ő fejükkel gondolkodni és ha kell, módosítod az aktuális igényekre a terméked/szolgáltatásod.

Ha eddig még nem volt rendszeres az online kommunikációd, hát most a legfontosabb kampányaid előtt bizony az kell, hogy legyen! Ne ess kétségbe, légy jelen! Aki nem használja ki az online kommunikációban és a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, azt jó eséllyel el fogják felejteni!

Ha pedig érdekelne, hogyan tudod tudatosan és egyszerűen felépíteni a következő időszakra a tartalomstratgiádat, akkor olvasd el ezt a cikkemet is!

Kampány 1.: Emelj ki, vagy hirdess meg egy organikusan jól teljesítő posztot!

kampány 2

Bizonyára észrevetted már, hogy az eddig megosztott posztjaid közül melyik típusút szeretik a legjobban a követőid. Ha máshonnan nem is, az elemzésekből ezt biztosan lecsekkolhatod. A számok nem hazudnak! Higgy nekik!

Azonban igyekezz komplexebben nézni a történetet! Nem elsősorban a like szám lényeges, sokkal inkább a megosztások, hozzászólások, mentések és nyilván az elérések! Ha kedvel téged annyira a közösséged, hogy időt szánjanak egy kedves kommentre, vagy vannak olyan elkötelezettek, hogy tovább osztják a posztodat, esetleg olyan értéket képviselt számára, hogy azt még le is mentették, akkor az bizony egy szuper poszt volt!

Tehát a legjobb, ha ezen mutatók alapján, az összképet nézed meg, melyik poszt az, ami organikusan jól teljesített. Ezt érdemes meghirdetned! Nem azt kell nézni, szerinted melyik a legjobb, itt kőkeményen az eredményekre kell hagyatkozni! Ott ugyanis feketén-fehéren kiderül, milyen jellegű posztra vevő a közönséged és mit fogyaszt tőled szívesen! A jövőben is hasonló típusúakat kell kreálnod!

Egy szó, mint száz: ami organikusan jól teljesít, az nagy eséllyel a hirdetésben is jól fog. Érdemes tehát a TOP3 legjobb posztodból kiválasztani azt, amit ki szeretnél emelni/hirdetést futtatni rá. De akár azt is csinálhatod, ha ez a TOP3 különböző típusú tartalom (például edukáló, szórakoztató, inspiráló): hogy 1 kampányon belül mindegyiket meghirdeted különböző célközönségnek.

A célközönség beállításánál pedig olyan érdeklődésűeket választasz ki, akik hasonlók azokhoz az emberekhez, akik az adott posztra valamilyen formában reagáltak. Így biztosan nem lősz mellé.

Ennek a lehetőségnek az a másik előnye a márkaismertségen kívül, hogy a hirdetés ideje alatt kapott kommentek és kedvelések megmaradnak a kampány kifutása után is!

Kampány 2.: Forgalomterelő kampány arra a termékedre / szolgáltatásodra, amelyre eddig a legnagyobb kereslet mutatkozott

kampány 3

A saját termékedet/szolgáltatásodat ismerned kell annyira, hogy tudd, milyen típusú embereknek lehet rá szüksége, kik számára lehet nagy segítség! Ha viszont még csak most alakítottad ki és emiatt még nem volt túl sok vásárlód, nem nagyon van róluk egzakt képed.

Ha ezzel a problémával küzdesz, akkor elkerülhetetlen, hogy legalább fejben tervezd meg az ideális vásárlód. Konkrét vásárlók adatai híján ugyanis csak erre hagyatkozhatsz, viszont ez egyáltalán nem rosszabb megoldás! Főleg akkor, ha jól ismered a terméked tulajdonságait, szolgáltatásod hozzáadott értékét!

Ha eddig még csak gondolkodtál ezen, hogy megtervezd a saját buyer personáid, akkor belinkelek neked egy kis segítséget ehhez. Egyrészt, hogy megértsd ennek a fontosságát, másrészt pedig, hogy segítséget adjon neked a kommunikációhoz!

Tehát vagy az általad összeállított ideális vevő tulajdonságaiból, vagy az eddigi vásárlóidból már biztosan össze tudsz rakni egy konkrét buyer personát, amely alapja lehet a kampányod célközönségének!

De hogyan tudod a lehető legnagyobb eredményességgel meghirdetni azt A Bizonyos Szolgáltatásodat? A leghatékonyabb módja ennek a landing page! Vagyis, amikor az adott ajánlatodra készítesz egy külön sales oldalt, ahol minden lényeges információt leírsz róla, még azokat a kérdéseket is megválaszolod, amiket meg sem merne kérdezni tőled a potenciális vásárlód!

Ezen kívül célszerű, ha van olyan rész, ahol az érdeklődők a már korábbi ügyfelek véleményét is elolvashatják, megnézhetik/meghallgathatják videón keresztül, hogy mások állásfoglalását is figyelembe vehessék!

A landing page egyik fő tulajdonsága, hogy nem terel máshova, tehát nincsenek kifele mutató linkek! A landing oldal lényege, hogy meggyőzze az olvasót arról, hogy ez egy neki való szolgáltatás és olyan értéket képvisel, amiért megéri kinyitni a pénztárcáját.

A szolgáltatás árától és komplexitásától függően azonban nem mindegy milyen és mennyi információt közölsz arról. Minél bonyolultabb egy szolgáltatás, annál hosszabb a landing oldal! Hiszen annál több érvvel kell meggyőznöd az érdeklődőt, hogy bizony KELL neki a szolgáltatásod!

Éppen ezért, nagy eséllyel nem is fogod tudni hideg közönségnek eladni! Célszerű a fizetős szolgáltatásaidat olyan embereknek hirdetni, akik már valamilyen kapcsolatba léptek veled! Ismernek a közösségi média platformokról, látogatták már a honlapod, letöltöttek egy ebookot.

Ők nagy valószínűséggel már elkötelezettek annyira, bíznak benned olyan mértékben, hogy fizessenek is neked egy-egy szolgáltatásodért!

Kampány 3.: Készíts egy ingyenes, hasznos ebookot / letölthető videót, amit csak feliratkozással lehet megkapni, majd hirdesd meg!

kampány 4

Talán az elmúlt időszak egyik legtutibb tippje, ami még uborkaszezonban is jolly joker: a LISTAÉPÍTÉS!

Ebben mindenképp érdemes növekedni, bármilyen időszakban! Készíts a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos praktikus ebookot, emellett „how to” videókat is csinálhatsz. Ezen kívül akár készíthetsz egy néhány emailből álló kihívássorozatot is, amire szintén feliratkozhatnak az érdeklődők.

Olyan ingyenesen letölthető anyagokban gondolkozz, ami neked is segítene és könnyen feldolgozható. Cserébe kérj email címet!


Összegzés

Ezekből a kampánytípusokból felépíthetsz egy haladó stratégiát is: egyik hirdetés után futtathatod a másikat és egyre szűkebb, egyre relevánsabb közönségnek hirdeted meg az egyre nagyobb elköteleződéssel járó szolgáltatásaidat!

Amit viszont minden hirdetésnél ajánlok, kampánycéltól függetlenül, hogy folyamatosan TESZTELJ! Akár más képpel, más szöveggel, más CTA-val! Mindennek ez a kiindulópontja! A tesztelések alapján tudhatod meg ugyanis, melyik típusú hirdetések teljesítenek a legjobban számodra, így a jövőben ezekre tervezheted meg a következő kampányaidat. (Az A/B tesztelés menetéről egyébként nemrégiben készítettem egy Insta posztot. Ha aktuális lehet számodra, vagy érdekel, hogyan érdemes ezt hatákonyan csinálni, akkor csekkold le az oldalamat!).

Nincs szükség óriási költségkeretre ahhoz, hogy sikeres Facebook kampányokat futtathass. Csak okosan kell felépíteni a hirdetési stratégiádat!

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: