Keresés...
Fel
ÉNMÁRKA

Az énmárka építés eszközei az online és offline térben

énmárka-építés

A legelső cikkemben, ahol szintén ezzel a fő témával foglalkoztunk, végig vettük, hogyan indulj el a tudatos énmárka építés útján. Szót ejtettünk az egyik legfontosabbról, hogy a saját értékeiddel, erősségeiddel tisztában légy, hisz ez lesz a kiindulópont. Ezután pedig végig gondoltuk, hogy pontosan milyen célközönséget szeretnénk elérni, illetve egy segédletet is találhattatok, hogyan kell a saját buyer personáidat megalkotni. Azaz, ennek a bejegyzésnek a segítségével úgy érzem, egy lépéssel közelebb kerültetek ahhoz, hogy önállóan elkezdjétek letenni a személyes márkátok alapjait.

Most egy kicsit tovább haladunk ezen az úton, ugyanis azt fogjuk szemügyre venni, hogy milyen lehetőségeid vannak arra vonatkozóan, hogy úgymond „megcsillogtasd a tudásod”, tapasztalatod és tovább vidd a saját márkád hírét. Hiszen az énmárka építés nemcsak abból áll, hogy online felépítünk egy bázist, aztán majd lesz, ami lesz. Nyilván jelen kell lenni a releváns közösségi média felületeken, önazonos (!) tartalmakat kreálva, ez nem is kérdés. Ám az sokkal fontosabb, hogy ezt folyamatos, következetes és tudatos munkával építsd mind az online, mind az offline térben. Vágjunk is bele!

Énmárka építés online

Nagytakarítás a közösségi oldalakon, ahol jelen vagyunk

énmárka-építés-social-media

Ez bizony egy olyan lépés, amit (jobb esetben) már az első munkahelyedre való jelentkezéskor megtettél. Hiszen ki nem mondott tény, hogy a leendő munkáltatók, vagy potenciális ügyfelek első dolga az, hogy szétnézzenek, melyik platformon vagy fenn és ott mennyi, illetve milyen információt tudhatnak meg rólad. Ezért is olyan fontos, hogy minden olyan képet, szöveget, vagy bármilyen információt, amire ma már nem lennél büszke, vagy amit már egyenesen cikinek tartasz, törölj, vagy archiválj! Elég egyetlen kellemetlen fotó, vagy poszt és végleg megpecsételheted a rólad alkotott véleményt, máris megvan az első benyomás. Akár már itt eldönthetik, hogy szeretnének-e együtt dolgozni veled, vagy sem.

Így ha szeretnél rokonszenves képet festeni magadról, inkább frissítsd, vagy tedd nyilvánossá az eddigi munkahelyeidet, vagy akár írd ki, hogy szabadúszóként miben tudsz segíteni másoknak. 🙂

Szakmai profil létrehozása

enmarka-epites-linkedin

Ha van hozzá affinitásod vagy valamilyen belső késztetéstől vezérelve motivált vagy a szakterületeddel kapcsolatos ötleteid, gondolataid összegyűjtésére, megteheted ezt egy szakmai Facebook oldal, vagy Instagram fiók alatt. Hidd el, akár ha csak munkahelyet váltanál, friss gondolatokkal, ötletekkel teli emberekkel vennéd körül magad, nyugodtan beillesztheted ezt az önéletrajzodba, motivációs leveledbe. Tükrözni fogja a hozzáállásod! Emellett, ha még nem hagynád ott a biztos munkahelyet, viszont főállás mellett, akár csak „demo” módban szabadúszóként kezdenéd el a vállalkozásod, ekkor is tanúskodhat ez az oldal a lelkesedésedről, motiváltságodról.

Ha viszont erre még nem szántad rá magad, akkor feküdj rá a Linkedin profilod frissítésére: Jelöld meg az eddigi (releváns) munkahelyeidet, írd le a fontosabb feladataidat, milyen felelősségi köröd volt, milyen eredményeket értél el az egyes cégeknél. Ezen kívül érdemes megosztanod, milyen kurzusokon vettél részt, milyen tanúsítványokkal rendelkezel. Ha vannak saját cikkeid, publikálhatod itt is (nagyon jó organikus elérése van ennek a platformnak!). Mindezeken felül, pedig használd ki ezt a profilt arra, amire kitalálták: építsd a szakmai kapcsolataidat, bővítsd a kapcsolati hálód! Sosem tudhatod, kivel hozz össze a sors! 🙂

Fordítsunk időt önfejlesztésre

A mai világban ma már nem kerülheted el, hogy folyamatosan fejleszd a készségeid, bővítsd a szakmai ismereteidet, ha nem akarsz versenyhátrányba kerülni. Az önfejlesztés pedig különösen fontos, ha egyszemélyes vállalkozást viszel. Hiszen valamilyen különleges, egyedi sajátossággal ki kell tűnnöd a tömegből, meg kell találnod a saját USP-d!

Ma már az internet segítségével szinte csak azt nem tudod megtanulni, amit nem akarsz!

Rengeteg olyan felület van (pl. a Youtube, Webuni, Udemy), ahol iszonyú sokféle témában akár ingyen is elsajátíthatsz olyan tudást, amely a későbbi munkáidban nagy hasznodra válhat. Ezektől az anyagoktól bár nem várhatsz olyan mély tudást, mintha egy komplett, több órás, vagy több napos, fizetős kurzuson vennél részt, sok esetben viszont nagyon jó alapot adnak, ha később mélyíteni szeretnéd az azzal kapcsolatos ismereteidet. Youtube-on pl. tömérdek olyan tutorial videó van akár magyarul is, amely egy-egy szoftver, teszem azt a Photoshop, Illustrator (ha grafikai vonalon gondolkodsz) működését magyarázza el. Érdemes ezeken a felületeken körülnézni, biztos vagyok benne, hogy Te is találsz magadnak valamilyen érdekes témát! 🙂

Ezen kívül pedig, ha úgy döntesz, Te sokkal mélyebben bele akarod ásni magad egy-egy témába, érdemes utána járnod, hogy az adott szakmában kik tartanak (fizetős) online workshopokat. A koronavírus járvány ideje alatt brutálisan felértékelődött az önfejlesztés, továbbképzés ezen fajtája. Sok vállalkozás, ügynökségek ki is használták ezt, azonnal elkezdték hirdetni az aktuális kurzusukat és óriási kedvezményt is adtak belőle. Nem tartom kizártnak, hogy ősztől, a „várt” második hullám idején ezek újra előkerülnek. Emellett egyébként érdemes szemfülesen figyelni, hogy melyek azok a számodra releváns rendezvények, konferenciák, előadások, amelyeket részben, vagy teljesen online tartanak. Bár itt nyilván nincs meg a lehetősége, hogy személyesen kapcsolatokat építs, viszont biztos vagyok benne, hogy az ehhez hasonló eseményeken találkozhatsz olyan gondolatokkal, ötletekkel, amelyeket magaddal tudsz vinni és hasznosíthatod őket a mindennapokban! Amit én például nagyon várok idén, az a TEDxMETU, október 29-én. Nagyon érdekes és valószínűleg tanulságos lesz az idei téma. Kukkants bele itt: TEDxMETU.

Énmárka építés offline

Bármennyire is fejlődik a technológia, ami biztosan nem fog kimenni a divatból, az a személyes kapcsolattartás. Ebben a részben 3 olyan lehetőséget hoztam, amelyben megmutathatod magad és kiterjesztheted a márkád hírét.

Vegyünk részt releváns rendezvényeken

enmarka-epites-rendezveny

Akár látogatóként, akár előadóként/kiállítóként! Ha Te is szeretsz haladni a korral és tisztában lenni az új trendekkel, akkor ezt a lépést szerintem semmiképp sem érdemes kihagynod. Biztosan van olyan rendezvény, szakkiállítás a témádban, amely releváns lehet számodra. Építőipari vállalkozóknak pl. itthon a Construma, marketingeseknek a Magyar Marketing Fesztivál, vagy a Marketing Summit, vagy a múlt héten megrendezett MSZK, a Marketing Commando (Wolf Gábor és Janata Kriszta) jóvoltából. Biztosan nem kell sokáig böngészned a számodra érdekes rendezvények után.

Azt javasolnám, hogy ha eddig nem tetted, tervezd meg úgy az éved, hogy már előre kiírod, összegyűjtöd magadnak azokat az eseményeket, amelyeket a fejlődésed érdekében semmiképpen nem szeretnél kihagyni. Így biztosan nem maradsz le róluk, jó esetben tudod úgy szervezni a munkádat, szabadságodat, hogy ezekről ne maradj le. Másrészről azok az ingerek, új ötletek, amelyek az effajta eseményekkor érnek, számomra például olyan különlegesek, hogy egy óriási inspiráció bombaként hatnak rám és még egy stresszesebb időszakban is fel tudnak tölteni.

Mindemellett a hasonló érdeklődésű emberekkel való megismerkedés is ilyen érzéseket vált ki belőlem, hiszen nemcsak az előadóktól, hanem tőlük is inspirálódhatsz, tanulhatsz. Azonban, ha még egy szinttel feljebb szeretnél lépni az énmárkád kiterjesztésében, kipróbálhatod magad előadóként. Kezdésként például egy helyi, vidéki rendezvényen, ahol esetleg ismered a szervezőket, nemcsak új kapcsolatokat szerezhetsz, hanem a hitelességedet is növelheted az előadásaid által.

Járj meetupokra, workshopokra

enmarka-epites-meetup

Ahogy a korábbi bejegyzésben is említettem, az önfejlesztés elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy folyamatosan tudj akár új ügyfeleket szerezni és megtartani, akár a szakterületedben még többet fejlődni, vagy egy további részterületben elmélyedni. Ha igazán érdekel és komolyan gondolod azt a témát, amivel foglalkozol, amiben tevékenykedsz, akkor biztosan Te is utána néztél már ezeknek a lehetőségeknek.

Szintén azt tudom javasolni, hogy nézz körbe azoknál a cégeknél, ügynökségeknél, akiket folyamatosan nyomon követsz és szemezgess az aktuális kurzusaikból, workshopjaikból. Tervezd meg, hogy mikor, kitől fogod azt megvásárolni, mennyi időbe kerül azt feldolgozni és ami a legfontosabb, ültesd be a gyakorlatba a tanultakat. Legyen akár 1, vagy 2 ilyen esemény egy évben, vagy ha nagyon motivált vagy, akár negyedévente vállalhatsz ilyen részvételeket. Ha gondosan körbejárod a lehetőségeket, biztosan olyat választasz, amely tényleg építeni fog Téged akár szakmailag, akár emberileg.

Másrészről pedig az offline workshopok lehetővé teszik, hogy akár új ügyfeleket, alvállalkozókat találjunk, akikkel a későbbiekben együtt tudunk dolgozni és kölcsönösen segíthetjük egymás munkáját.

Dolgozz coworking irodában

A szabadúszók, vagy egyéni vállalkozók egyik legnagyobb kiváltsága, hogy ott, akkor és úgy dolgoznak, ahol csak szeretnének. (Hogy ehhez mennyi tudatosság, tervezés és fókuszáltság kell, ebbe most nem mennék bele.) Itthon javarészt a fővárosban vannak leginkább közösségi irodák, viszont az elmúlt időszakban már fellelhető volt például a Balaton környékén is néhány.

Ezeket nemcsak amiatt érdemes kihasználni, mert egy kicsit más környezetben dolgozhatsz és nem otthon, ami idővel akár már ingerszegény is lehet. Hanem itt is találkozhatsz olyan társakkal, akikkel újabb kapcsolatot tudsz építeni, és elvihetik a híred messzebb is, vagy akár dolgozhattok közös projekteken is. Emellett, ha vállalsz egyéni tanácsadásokat, vagy egy potenciális ügyféllel szeretnél találkozni, megteheted ezekben az irodákban is.

Remélem, hogy ez a cikk is hozzájárult ahhoz, hogy kicsit kiszélesedjen a gondolkodásotok és kipróbáljatok a megszokottól eltérő lehetőségeket is a saját márkátok megerősítése kapcsán. A fenti lehetőségeken kívül bizonyára van még jónéhány módszer, eszköz, amellyel bővítheted a márkád ismertségét.

Ha eszetekbe jut ilyen, kérlek, írjátok meg kommentben, hogy tanuljunk belőle! 🙂

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: