Keresés...
Fel
Email Marketing

Email marketing stratégia 5 lépésben, kezdő kisvállalkozóknak

A tervezés, előre gondolkodás minden területen elsődleges fontosságú. Nincs ez másként akkor sem, ha a vállalkozó épp egy számára új marketing csatornán keresztül szeretné elérni a célcsoportját és adott esetben email marketing stratégiában gondolkodik!

Az előző, hasonló témában írt cikkben már meggyőződhettetek arról, miért éri meg 2020-ban is foglalkozni ezzel az eszközzel és milyen előnyei vannak a közösségi média platformokkal szemben. Nagy örömömre pozitív visszajelzéseket kaptam ennek kapcsán is, így arra gondoltam, nagy segítség lehet számotokra, ha ebben a bejegyzésben összefoglalom, milyen szemlélet alapján kezdd el a saját hírleveleid megtervezését!

Kezdjünk is neki!

1.Építs minőségi email listát!

Az soha ne legyen opció, hogy email címeket vásárolsz, vagy olyan email címeket viszel fel a listádra, amelyeknek a gazdája nem a hagyományos, feliratkozós úton jutottak el hozzád! Ez a legrosszabb ötlet, ami eszedbe juthat, mivel ezek az emberek a lehető legrövidebb úton, úgyis le fognak iratkozni a hírleveledről.

Másrészt pedig könnyen spam-ként végezhetik a leveleid, amely szintén negatívan fogja befolyásolni az eredményeid.

Harmadrészt pedig enyhén szólva is támadható adatvédelmi szempontból.

Több okból is javasolt tehát olyan email cím bázist felépíteni, amely esetében az emberek önszántukból iratkoznak fel ÉS ezzel párhuzamosan elfogadják a hatályos GDPR-rendeletnek megfelelő Adatkezelési Tájékoztatód tartalmát.

Utóbbit kötelező jelleggel kell összeállítanod (erősen ajánlott szakember segítségével!), mivel személyes adatok kezeléséről van szó, amit az Európai Parlament és Tanács nagyon szigorúan vesz.

A múlt hónapban egyébként részt vettem egy kurzuson, amelyet Hajnerné dr. Horváth Barbara, jogász tartott és ahol éppen erről a még mindig meglehetősen homályos rendeletről tanultunk. Nagyon sok mindent helyre tettünk, de leginkább az vált világossá, hogy vállalkozóként ennek a kötelezettségnek szakember bevonása nélkül nem lehet eleget tenni. Barbi nagyon kedvesen és segítőkészen rendelkezésünkre állt minden felmerülő kérdésnél. Bátran ajánlom a figyelmetekbe, ha esetleg hasonló feladatok előtt álltok! 🙂

No de ami miatt igazán érdemes releváns érdeklődőkkel növelni az email listád, az az, hogy ezeknek a feliratkozóknak biztosan fogsz tudni olyan üzeneteket küldeni, ami számukra érdekes, hasznos lehet. Hiszen eleve emiatt iratkozott fel, mert bízik abban, hogy Te fogsz tudni megoldást találni a kérdéseire, fogsz tudni segíteni neki!

Ha ilyen típusú emberek vannak zömében a listádon, nagyobb eséllyel lesz magasabb a megnyitási és a linkre kattintási arányod, nagyobb aktivitást fogsz tapasztalni a feliratkozóktól!

Lassú és egyenletes listanövekedés hoz majd hosszútávon jó eredményeket!

No de hogy lehet mégis ezt elérni?

2.Mindig legyen célja az emailednek!

Mielőtt nekifogsz a hírlevél megírásának, gondold át, mit szeretnél vele elérni! Hiszen ha csak random írsz valamit, céltalanul, könnyen csalódás érhet, mikor megnézed az eredményeket.

Ha tudod, hogy mi a célja az emailednek, könnyebben fogod tudni felépíteni! Lehet például a márkahűség, lojalitás építése, honlapra való forgalomirányítás, eseményekre való meghívás, alkalmi kuponkód adása, termék/szolgáltatás vásárlására való ösztönzés, vagy csak egyszerűen egy-egy újdonság megosztása veled, vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatban.

Arra viszont érdemes ügyelned, hogy mielőtt eladni szeretnél, előzze meg a sales hírlevelet sok-sok értéket adó, hasznos email. Ahol tippeket, trükköket osztasz meg, vagy a témádba vágó újdonságokat. Ne legyen egyértelműen „eladás szaga” az üzenetednek! Ha folyamatosan tudsz a feliratkozóidnak edukáló jellegű emaileket nyújtani, sokkal nyitottabbak lesznek arra, hogy fizessenek is egy általad nyújtott szolgáltatásért!

3.Készítsd el a design és a szöveges tartalmat!

A legtöbb email marketing szoftvernél rengeteg féle hírlevél sablon közül választhatsz, ahol nemcsak betűtípust/betűszínt, hanem képet, ikonokat és a komplett elrendezést variálhatod. Sőt, ha van már egy kialakult brand színed, bele tudod ezt is csempészni, akár a fejlécbe, vagy a láblécbe, ahova szeretnéd.

Elég egyszer megtervezni a sablont – ha nem szeretnéd túl gyakran változtatni –, utána már csak a szöveget kell átírnod. Érdemes valamilyen egységességet belevinni azért, hogy már a színekről, formákról megismerjen az olvasó.

Emellett viszont célszerű mindenképp a letisztultságot preferálni: érdekes módon például a legnagyobb megnyitási aránnyal rendelkező hírlevelek a sima, egyszerű szöveges emailek. Olyan, mintha egy normál emailt kapnál. Ennek talán az az oka, hogy noha automatikusan küldött levél, sokkal személyre szólóbbnak tűnik, hiszen nincs tele túldíszített reklám blokkokkal.

Amit kötelezően bele kell írnod minden hírlevélbe, az a postai cím és a leiratkozáshoz tartozó link! Enélkül nagy eséllyel spam-ként kezeli a levelező rendszer az emailt!

4.Tervezd meg előre a havi emailjeid!

Mindig építsd fel, hogy adott hónapban mi lesz a témád, milyen célokat szeretnél elérni. Nem úgy kell ezt elképzelni, hogy napi szinten kell gyártani a hírleveleket. Elég mondjuk hetente/2 hetente egyszer, ahogy Neked is kényelmes, de mindig legyen benne rendszer! Feltéve, ha az olvasóid fejében szeretnél maradni!

Ahogy az előző hasonló tematikájú cikkemben is írtam róla: az email marketing szoftverek segítségével szegmentálni is tudod a feliratkozóidat, például, kinek mik a preferenciái, milyen témák érdeklik leginkább, így sokkal személyre szabottak üzeneteket tudsz küldeni!

Úgy gondolom, erre elég pár órát szentelni, mert ha megvan a tematika, megvan a cél, akkor már csak kivitelezni kell. A küllemet az előző részben már megcsináltuk, így már csak az aktuális szöveges részeket kell megfogalmazni!

Érdemes mindig a lényegre koncentrálni, ha túl hosszú a hírlevél, nem fogják végig olvasni. Ettől függetlenül szőhetsz bele valamilyen érdekes sztorit, ami felkelti az érdeklődést és például tovább írányít az oldaladra, de ennek nem kell túl hosszúra nyúlnia.

5.Tanulj az elemzésekből!

Amit pedig vétek lenne kihagynod, az az eredmények folyamatos nyomon követése. Hiszen ebből fogsz tudni építkezni, ezekből a tapasztalatokból fogsz tudni tanulni és hatékonyabb hírleveleket írni a jövőben.

Nem elég magas az emailek megnyitási aránya? Lehet, hogy frappánsabb, figyelemfelkeltőbb szöveget kell írnod a tárgyba. Nem kattintanak át a weboldaladra mutató linkre? Talán más időpontban kell küldened a hírlevelet, amikor több idejük van az olvasóidnak böngészni, cikkeket olvasni.

Összegzés

Ezt a néhány tanácsot érdemes tehát fejben tartani, ha hírlevél küldéssel is szeretnél foglalkozni és ilyen formában is elérnéd a célközönséged. Nem túl bonyolult dolgok ezek, csak egy kis figyelmesség és előre tervezés szükséges hozzájuk. Kis energiabefektetéssel is már szép eredményeket lehet elérni!

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: