Keresés...
Fel
Email Marketing

Így építsd fel az email marketing automatizmusaidat!

marketing automatizmus

Téged is foglalkoztat a gondolat, hogyan tudnál leegyszerűsíteni, hatékonyabbá tenni néhány visszatérő feladatot? Szeretnéd, ha felszabadulna akár néhány óra a hetedből, amelyet bevételszerző tevékenységekre fordíthatnál?

Szeretnél több érdeklődőt, leadeket szerezni, de nem tudod, hogyan tudnál? Gondoltál már arra, hogy ezt tehetnéd akár időrabló, manuális folyamatok nélkül, jól felépített marketing automatizmusokkal is?

Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan építsd fel a saját rendszeredet, alakítsd ki a neked megfelelő folyamatokat úgy, hogy közben megduplázd az érdeklődőid számát, akikből nagyobb eséllyel válhat vásárló!

Mire is jók az email marketing automatizmusok?

marketing automatizmus 1

Mire használhatod még ezeket az automatizmusokat, azon kívül, hogy rengeteg időt spórolsz vele?

Elsősorban online értékesítési felületet ad, azaz segít az eladásban! Mondanom sem kell, hogy ez a jelenlegi időkben elengedhetetlen ahhoz, hogy ne felejtsen el a már meglévő bázisod és folyamatosan fenn tudd tartani az érdeklődést! Illetve egyáltalán legyen még egy olyan felület, ahol rendszeres időközönként kommunikálhattok.

Továbbá növelheted vele a közösséged aktivitását! Már a feliratkozás alkalmával megtudhatod az érdeklődőid preferenciáit, hogy pontosan mi is érdekli azon belül, amit te csinálsz. Ha például fotós vagy és többféle témakörben utazol: esküvő, branding fotózás, termékfotózás, gasztro, akkor mind a 4 témádra építhetsz fel egy néhány emailből álló sorozatot hasznos tippekkel, trükkökkel. Azt küldd el neki elsőként, amelyet bejelölt a feliratkozási form-on.

Ezekkel az edukáló jellegű email szériákkal nemcsak a márkádat építheted, hanem az olvasóid hűségét is erősítheted! Az első 5-10 ingyenes, értékes anyagod után, ha küldesz egy promót, akkor kvázi már egy „felmelegített” közönségnek küldöd, akik nagyobb eséllyel érzik magukat elkötelezettnek a vásárláshoz.

Ha esetleg korábban elcsendesedett az emailen való kommunikáció, vagy nem is volt, ezekkel az értékes tartalmakkal újra eszükbe juttathatod a feliratkozóidnak, hogy létezel és miben tudsz segíteni. Utalhatsz akár valamilyen korábbi dologra, korábbi blogcikkedre/posztodra akár. Ne ódzkodj attól, hogy a régebbi tartalmaidat újra küld, akár módosított formában, ha az épp megint aktuális!

Hogyan néz ki ez a folyamat a gyakorlatban?

marketing automatizmus

Alapvetően úgy célszerű elkezdeni a marketing automatizmusok kialakítását, hogy minden potenciális érdeklődőt egyetlen platformra, jó esetben a weboldaladra terelsz. Az ezzel összekapcsolt szoftverek segítségével (a teljesség igénye nélkül: Google Analytics, Google Search Console, és az email marketing szoftvered, pl. MailChimp) fogod tudni mérni, hogy milyen aloldalakat olvasnak legtöbbször a látogatóid.

Ha például az email marketing szoftveredet összekapcsolod a weboldaladdal, vissza tudod ellenőrizni, hogy az egyes feliratkozók milyen gyakorisággal nézik meg pl. a szolgáltatásaid aloldalt, jobb esetben a szolgáltatásaid landing oldalát. Amennyiben már sokadik alkalommal néz meg egy bizonyos oldalt, de nem történik konverzió (pl. ajánlat kérés, ingyenes anyag letöltése, vásárlás), indíthatsz rá egy olyan email marketing automatizmust, ahol az első emailben az adott szolgáltatásod előnyeiről írsz néhány sort. Illetve arról, hogy neki pontosan miben segíthet és hogyan tudod megkönnyíteni az ő dolgát.

Pár nappal később a 2. emailben az ezt a szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleid véleményét küldheted el, amely meggyőzően kommunikálja szakmai hitelességed. A 3. emailben, amely szintén néhány napos kihagyással érkezik meg az érdeklődő postaládájába, a teljes folyamatot leírhatod, hogy zajlik nálad az adott szolgáltatás: mikor, mi történik, hogy képbe tedd a potenciális vásárlót és egyértelmű legyen, hogy ha téged választ, miben lesz pontosan része.

A 4. emailben akár küldhetsz neki egy kuponkódot is, melyet csak egy nagyon rövid ideig használhat fel. Ez a sürgetés ad egyfajta pressziót az érdeklődőnek és ha igazán komolyan érdeklődik a szolgáltatásod iránt (márpedig ha többször megnézte ezt az oldalt, akkor valószínűleg már egyre közelebb van a vásárlási szándékhoz), akkor ez lehet egy utolsó pont is, ami ehhez a cselekvéshez vezeti őt.

Természetesen, ha a folyamat bármelyik részénél megtörténik a vásárlás, a folyamat automatikusan leáll.

Az email marketing automatizmus folyamata általánosságban

marketing automatizmus 3

Összességében tehát valahogy így néz ki, amikor egy weboldal látogatóból vásárló lesz. Ezt a folyamatot te is tudod ügyesen irányítani, terelni, ha megvannak hozzá a megfelelő eszközeid.

Hogyan érheted ezt el? A folyamat elején az a feladatod, hogy adj olyan ingyenesen is elérhető, hasznos anyagokat, amelyeket a célközönséged szívesen fogyaszt (pl. blogcikkek, esettanulmányok).

A következő szint, hogy a látogatókból feliratkozók legyenek, akikre már konkrét email marketing automatizmusokat tudsz felépíteni és egyre melegebb közönséggé alakítod őket a honlapodon, valamint a hírleveleidben elérhető tartalmak segítségével.

Ezután már elég információval rendelkeznek ahhoz, hogy dönteni tudjanak és tőled vásároljanak.

Így építsd fel az első email marketing automatizmusod!

marketing automatizmus 4

Az első fejezetben már egy szóval megemlítettem, hogyan kezdd el felépíteni a néhány emailből álló marketing automatizmusod. Ezt a folyamatot nyugodtan követheted te is az első ilyen email sorozatod összeállításakor.

Az előző, email marketing témájú cikkemben már említettem, hogy a MailChimp-ben csoportok, tagek és szegmensek szerint tudod szelektálni a feliratkozóidat. A csoport szerinti szelektálás azért nagyon érdekes, mert itt az érdeklődők már a feliratkozás fázisában tudatják veled a saját preferenciájukat. Azáltal, hogy saját maguk jelölik be, hogy pontosan milyen témáról szeretnének olvasni tőled.

Ehhez persze, már jó előre meg kell írni az adott opciókra az email marketing automatizmusokat, ami lehet, hogy nagy munkának tűnik elsőre, viszont ez előbb-utóbb meg fog térülni. Ugyanis ez által sokkal jobban tudod irányítani a vásárláshoz a már feliratkozott érdeklődőidet.

Folytassuk tehát az első fejezetben elindított gondolatmenetet. Ott már a feliratkozásnál jelezte nekünk az illető, hogy mi is érdekli leginkább a felsorolt témák közül. Ez lesz az a „trigger”, amely beindítja az erre a témára kigondolt marketing automatizmusod, amely állhat akár 5 emailből is:

Ha például azt jelezte, hogy az esküvői fotózásról olvasna szívesen, akkor a feliratkozás után 4-5 nappal mehet neki az első email, amely például az eddigi esküvők helyszíneit mutatja be. Itt tehetsz be linkeket is, ahol az aktuális helyszínről megtalálja az általad készített esküvői fotókat is.

A második emailnél –ami az elsőt szintén 4-5 nap után követi, vagy ahogy te beállítod– írhatsz a tapasztalataidról, te mit látsz, milyen problémába ütköznek az esküvőre készülők akkor, amikor a fotóst keresnek, milyen elvárásaik vannak általában. Ha biztosítod őket arról, hogy te tisztában vagy azzal, milyen kérdések foglalkoztatják őket, akkor máris közelebb érezhetnek magukhoz és mivel ismered ezeket a problémákat, valószínűleg tudsz rá megoldást is kínálni. Természetesen ezt sem hagyhatod ki az emailből.

A harmadiknál írhatsz arról, te miben különbözöl a többi esküvői fotóstól, mi az, ami miatt téged kellene választani, ami miatt kitűnsz a többiektől. Itt mesélhetsz akár személyes tapasztalataidról is, vagy hogy épp mi indított el ezen a pályán, miért szereted annyira a fotózás ezen válfaját. Ha egy picit személyesebbre veszed a figurát, nagyobb eséllyel lesz meg az a bizonyos kémia közted és az érdeklődő között.

A negyedik levélben szót ejthetsz néhány ügyfeled véleményéről, akiket hasonló alkalmakon fotóztál. Sokkal meggyőzőbb tud lenni annak a véleménye, aki egyszer már igénybe vette a szolgáltatásodat. Ezért ha már van ügyfelektől ajánlásod, akkor mindenképp publikáld ezt lehetőleg minden platformodon! Ha nincs, akkor viszont kérj! Akik valóban elégedettek voltak veled, ők biztosan szívesen írnak néhány sort, ha megkéred őket!

Az ötödik emailben pedig leírhatod pontosan milyen csomagjaid vannak, azok mit tartalmaznak egész konkrétan. Ajánlhatsz esetleg egy köztes megoldást azok közül, vagy elmondhatod, melyiket preferálták eddig az ügyfeleid.

Ez most épp egy fotós példája volt, de lehetett volna ez akár egy lakberendezőé, egy grafikusé, vagy épp egy szabadúszó marketingesé is. Teljesen mindegy, a lényeg, hogy ha szánsz rá egy kis időt, akkor te is ugyanúgy fel fogod tudni építeni a saját marketing automatizmusaid, amely további érdeklődőket hozhat neked!

Összegzés

Ezzel a cikkel az volt a célom, hogy átlásd, milyen formában tudsz látogatókból potenciális vevőket formálni, hogy tudod őket a vásárlásig elvinni és milyen lépések által segíthetsz nekik a döntés meghozatalában.

Nagyon fontos, hogy tudatosan építsd fel ezeket a folyamatokat, hogy a jövőben ez is segíteni tudja a munkádat, illetve az ügyfélszerzést a háttérből.

Hasonló tippekért olvasd el a többi, témában passzoló cikkeimet is.

«

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: