Keresés...
Fel
Email Marketing

10 ok, ami miatt az email marketing hatékonysága 2020-ban sem megkérdőjelezhető

Az előző cikkekben szót ejtettünk többek között az énmárka építés alapjairól; valamint arról is, hogy milyen technikai és stratégiai lépéseket kell tenned az első Facebook hirdetésed előtt. Most elérkeztünk a 4. fő témához, amely nem más, mint az email marketing.

Noha sokan kétségbe vonják az email marketing hatékonyságát, hiszen manapság számos más csatornát találhatsz, ahol egész jól elérheted a célközönséged. Ezt azonban szerencsére több szakértő is cáfolja. Egy 2018-as kutatás szerint az email marketing az egyik leghatékonyabb eszköz a közösségi média és a SEO mellett.

Ebben a cikkben 10 olyan tényt hozok Neked, amely bizonyítja, hogy 2020-ban is ez az egyik legjobb, értékesítést támogató eleme a marketingednek!

1. Saját adatbázisod van

Mondanom sem kell, hogy az egyik legnagyobb előnye az email marketingnek, hogy az adatbázisodon lévő email lista a Tiéd! Ellenben a social média platformokon lévő követőiddel! Bármikor jöhet egy radikálisabb algoritmus változás, vagy feltörhetik, rosszabb esetben még törölhetik is a fiókodat, ami bizony azt eredményezi, hogy odaveszett az eddig abba fektetett idő és energia.

Ha viszont email listát vezetsz, sosem kell attól félned, hogy rajtad kívül álló okok miatt elvesztenéd az addig felépített közösséget, hiszen azok még mindig ott maradnak és továbbra is töretlenül kommunikálhatsz velük, sőt mit több, értékesíthetsz nekik!

2. Professzionalizmust sugall

Ha rendszeresen megosztod a feliratkozóiddal a hasznos és informatív tartalmaidat, a saját hitelességedet is megalapozod ezzel. Mindemellett az email marketing szoftverek sablonjai segítségével teljes mértékben testre szabhatod az email-ed szövegét és külalakját is: beleteheted a logódat, vagy használhatod a brandszíneidet. Ezzel is folyamatosan építve a saját márkád!

3. Erősíti a márkád, növeli a bizalmat

Minden egyes alkalommal, amikor emailt küldesz a listádon lévőknek, tudatosítod bennük, hogy létezel! Ez segít a márkád nevét fenntartani, és amikor vásárlásra kerül sor, nagy eséllyel Te fogsz az eszükbe jutni, hiszen Tőled már eddig is rendszeresen kaptak ingyenes, de a gyakorlatban is felhasználható, hasznos tartalmakat.

4. Szegmentálhatod is a listád

Az email marketing szoftverek lehetővé teszik, hogy teljesen személyre szabd az üzenetet. Ez pl. ott kezdődik, hogy a feliratkozóidat a keresztnevükkel üdvözölheted. Azok a hírlevelek, amelyeknek a tárgyában is szerepel a címzett keresztneve, magasabb megnyitási aránnyal rendelkeznek. Ennél azonban még vannak sokkal jobb taktikák: csinálhatsz például csoportokat egy bizonyos érdeklődési körrel és számukra csak azzal a dologgal kapcsolatos témákat, újdonságokat küldhetsz! Ezzel a sikeres email marketing stratégiával a megfelelő üzenetet küldheted a megfelelő embereknek a megfelelő időben!

5. Segít a lead generálásban

Óriási segítség, hogy azok, akik már a listádon vannak, már eleve egy olyan publikum, aki tud Rólad, valamilyen mértékben ismer Téged pl. a közösségi felületeidről. Ergo nem egy hideg közönségnek szórod ki a személytelen üzeneteidet, hanem olyan embereknek, akik már eleve érdeklődnek irántad, vagy a termékeid / szolgáltatásaid iránt. Ráadásul maguktól iratkoztak fel, mert ontod magadból az edukatív, értéket adó posztokat. 🙂

Azonban nem mindenki kész még a vásárlásra, vagy valamilyen szolgáltatásod igénybe vételére attól, hogy még fenn van a listádon! Rendszeresen megosztott hasznos tartalmaiddal azonban növeled az érdeklődést és fenn tudod tartani az újonnan feliratkozók figyelmét is!

6. Közvetlen forrása lehet az értékesítésednek

Egy friss felmérésben, amelyben marketing szakértőket kérdeztek meg az email kampányok hatékonyságáról, a válaszadók 59%-a mondta, hogy azok nagyban befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntéseit. Ebből is kiderül, hogy igenis megéri időközönként hírleveleket küldeni a feliratkozóidnak, viszont mindenképp tartsd szem előtt, hogy az már nem járható út, ha 90%-ban sales szagú, csak a termékedről/szolgáltatásodról szóló üzeneteket küldesz számukra! Itt is érvényes az a szabály, ami manapság szerencsére már javarészt minden iparágban bevett szokás és a közösségi médiában is találkozhatunk vele egyre több helyen:

80%-ban adj és csak 20%-ban értékesíts!

Azaz, zömében olyan tartalmakat ossz meg a közösségeddel, ami tudod, hogy érdekli őket, tudod, hogy megoldja valamilyen problémájukat. Így azt fogják érezni, hogy érdemes az általad küldött emaileket (egyáltalán megnyitni és) elolvasni, mert biztosan értékadó tartalommal szolgálsz ezúttal is.

Ha így teszel és ezt a „szokást” beülteted a stratégiádba, biztos lehetsz benne, hogy hosszútávon meg fog térülni, hiszen gondolj csak bele: Te is attól vásárolsz szívesen, akit már valamilyen szinten ismersz, hallottál róla, olvastad a blogbejegyzéseit, töltöttél már le tőle ingyenes ebook-ot, azaz, már sok mindenben segítségedre volt!

7. Forgalmat generálhatsz a weboldaladra

Ezt egész egyszerűen úgy is megteheted, hogy például minden hónap első hetében kiválasztasz egy adott napot, amikor az előző hónap 5 legolvasottabb cikkeinek linkjét elküldöd az olvasóidnak.

Azt gondolom, az email marketing egyik legnagyobb előnye épp ez, hogy a saját oldaladra vezetheted a listádon lévő embereket, ezzel is növelve a honlapod forgalmát, amivel erősítheted a Google rangsorban elfoglalt helyedet. Mi ad nagyobb hitelességet annál, hogy a saját szférádban egy meghatározó kulcsszót beírva a keresőbe, előkelő helyet foglalsz el?

Minél több, az olvasók számára valóban hasznos és (a Google számára is) releváns tartalmad van, ez lehet akár egy blogbejegyzés, egy esettanulmány, vagy az eddig megjelent cikkeidből egy összefoglaló ebook, annál nagyobb sanszod van arra, hogy még több forgalmat generálj az oldaladra ÉS ott is tartsd az érdeklődőket! Ugyanis az, hogy az olvasók további cikkeket, tartalmakat olvasnak el az honlapodon, azt súgja a Google-nak, hogy ez az oldal, valóban hasznos és segít az olvasóknak.

Ha azonban csak random összedobsz gyorsan egy cikket, csakhogy legyen friss tartalom a weboldaladon, de nem ad igazán újat az oda látogatóknak, hamar vissza fog menni a keresőbe az illető, ezt pedig úgy értelmezik a Google keresőmotorjai, hogy ez bizony nem releváns tartalom. Egyszóval ez fordítva is elsülhet! Ezért igyekezz mindig, minőségi és az olvasók számára valóban előnyös tartalmakat írni!

8. Kis energiabefektetés, nagy megtérülés

Manapság az emberek már nem szeretik, ha heti több alkalommal küldesz nekik hosszú sorokból álló hírlevelet. Egyrészt, nem biztos, hogy mindenki szereti végigolvasni, másrészt nem feltétlenül van arra idejük, hogy egy héten több alkalommal olvassák a hírleveledet.

Épp ezért elég csak ritkán, mondjuk heti 1, vagy kéthetente 1 alkalommal, ám az sem probléma, ha csak havonta küldesz nekik valamilyen számukra érdekes tartalmat. Ezeket persze jól meg kell tervezned, hisz mindig kell, hogy célja legyen az egyes email-eknek: pl. töltsenek ki egy kérdőívet, amivel jobban meg tudod ismerni a problémájukat, így tudni fogod, legközelebb milyen témában írj egy újabb blogbejegyzést. Vagy összeállítottál egy új ebook-ot és szeretnéd, ha azt minél többen letöltenék, vagy pl. egy új szolgáltatásodat szeretnéd bemutatni.

Ahogy korábban is említettem, az email listádon szereplő embereknek már nem kell bemutatkoznod. Tudják, hogy Te ki vagy, mivel foglalkozol és pontosan miben tudsz nekik segíteni. Mivel már eleve érdeklődést mutatnak a tartalmaid iránt, nagyobb eséllyel tudod elérni a fent leírt célokat. Ezt ez a kutatás is megerősíti, amelyből kiderül, hogy a marketing célokból küldött emailek 38 $-t generálnak minden elköltött 1 $-on, amely elképesztő megtérülést jelent. Ezzel az egyik leghatékonyabb módja az értékesítésnek a jelenleg elérhető lehetőségek közül.

9. Automatizálni tudod a folyamatokat

Kétség sem fér hozzá, hogy ez az egyik legnagyobb előnye az email marketingnek, hogy sok esetben leveszi rólad a terhet. Úgy tudsz kommunikálni, értéket, információt adni a közönségednek, hogy közben épp nyaralsz vagy pihensz. A legtöbb email marketing szoftver már lehetővé teszi, hogy egy bizonyos cselekvésből kiindulva (például, ha valaki letölt a honlapodról egy hasznos ebookot), beindítson egy több lépésből álló email kampányt.

Itt nemcsak azt tudod beállítani, hogy milyen design-ja, szövege legyen az egyes emaileknek, hanem azt is, hogy hány nappal/héttel később kapja meg a következőt. Sőt, a komolyabb szoftverek esetén fel tudsz építeni egy komplett stratégiát, milyen emailt küldjön akkor, ha megnyitja a feliratkozó az emaileket, és milyet, ha nem. Eszerint is tudod akár csoportokra bontani a feliratkozóidat, így könnyen be tudod őket azonosítani, hogy az értékesítési folyamat melyik pontján vannak épp.

10. Könnyű mérni

Napjainkban már számos email marketing szoftver elérhető ingyenes verzióban is, azaz nem lehet akadály, hogy valaki elkezdjen ezen a csatornán is kommunikálni a közösségével. Bár vannak magyar szoftverek is, mint pl. a MiniCRM, amely többek között email automatizálásra is használható, azonban a nemzetközi színtéren jó pár olyan alternatíva is elérhető, amely sokkal nagyobb mozgásteret és rugalmasságot adhat, ha email kampányokról van szó.

Emellett ezekkel az eszközökkel szuperul tudod mérni, hogy az egyes email-eknek milyen megnyitási aránya volt, hányan kattintottak a benne szereplő linkekre. Így idővel tudni fogod azt is az elemzések után, hogy a hét melyik felében, melyik napszakban küldd a hírleveleidet, hogy a legnagyobb eséllyel olvassák őket.

PROTIPP:

Ha úgy döntesz, Te is elkezded ezt a lehetőséget kihasználni, mert most már tisztában vagy vele, milyen előnyökkel jár és azzal is, hogy nem szükséges hozzá hatalmas idő- és energiabefektetés, a legjobb, ha minden felületen, ahol csak vagy, megadod az esélyt a feliratkozásra. Ez azonban még mindig nem elég! Fel kell hívni rá a figyelmet, adni kell valamilyen INGYENES tartalmat (ez szokott általában egy velős ebook lenni), cserébe az email címért és a névért. Így mindkét fél jól jár, hiszen az olvasó kap egy hasznos anyagot egy olyan témában, amiről ő tanulni szeretne, Te pedig növeled az email listád, ezzel gyarapítva azt a közösséget, akiknek később majd értékesíthetsz is.

Szívből remélem, ha eddig nem jutott eszedbe ez a marketing csatorna, komolyan elgondolkodsz rajta, hogy a Te területeden, milyen érdekes tartalmakkal tudnád megtölteni a hírleveled.

A következő, email marketinggel kapcsolatos cikkemben arról lesz szó, hogyan kell felépíteni kisvállalkozóként az email kampányaid, milyen stratégiában érdemes gondolkodni, hogy hatékonyan hozzájáruljon ez az eszköz is az értékesítésedhez!

»

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézz körül itt is: